Torsdag men tidsmässigt egentligen fredag.

0kommentarer

Idag har det varit fullrulle hela dagen. Började min morgon i stallet. Mocka åt Snorp och Duris. Cajsa skulle rida Snorp då min rygg och ljumske ska bråka med mig, så då tyckte jag inte att det var mer än rätt att fixa Durans mat och box. Efter stallet en snabbis till Johanna för julklappsbyte. Jag fick ett jättefint dressyrschabrak och lindor till. Snorp kommer vara supersnygg i de. Åkte sedan till pappa för att hämta täckena som blivit tvättade för att hetsa hem och in i duschen för att åka till staden och handla julisar. Jag hade ju enbart köpt Johannas julklapp. Jag låg med andra ord lite efter i min julkappsplanering. Men maj gadd va fort det gick. På mindre än en timma så hade jag inhandlat fem julklappar. Sen kom Martin in och vi myste runt lite i jakt på de perfekta julklapparna.
Tillslut var min rygg så paj att det var bara att åka hem.
Men nu är jag klar iaf. Mycket nöjd.
Sju klappar på en och en halvtimme tycker jag är godkänt.
Väl hemma somnade jag av utmattning och vaknade för två timmar sedan.
En timme har jag lagt i telefon med Johanna och en till att slå in lite klappar och rimma.
Jag har blivit grym på att rimma.
Nu borde jag verkligen försöka sova. Ska upp och hoppa med Emma imorgon, för Emma kom hem idag äntligen.
Nu är det ordning i vardagen igen.

Sov gott.

Kommentera

Publiceras ej