Gårdagens ord: Mys

1kommentarer

Igår hade jag en super mysig dag. Runt nio på morgonen började jag och Spank våran mysiga dag på Stall Lilla Hagby med Leynir. Sicken söt liten rackare det var då. Spank jobbade med honom på volten och jag stod i mitten och fotade och skrek: "gör si, gör så". Haha. Stackars Annika. Efter det tog vi oss en liten härlig lunch innan vi åkte ut till Snorpan. Snorpan skulle ju fotas på sjöängarna och sicken dag det var. Superhärlig. Isa skulle fota oss dock så var Snorp galen och lycklig, ville mest bara bocka hela tiden. Dock så är ängen rätt knöcklig och går upp och ner plus att det var halt under så hon fick faktiskt inte bocka av sig igår för så hade vi dött. Vi höll på att gå omkull en gång för att crazylady vägrade lyssna på matte. Det är svårt att säga till en häst när man skrattar och försöker ryta åt samtidigt. Haha. Hon är så göllig. När vi kom tillbaka till stallet så tänkte jag att jag rider lite inne med tanke på att hon var så pigg, hon var crazy här med, skulle bara galoppera i all världens fart och när jag skulle byta galopp så flög vi rakt upp i luften så jag bestämde mig för att hon skulle få springa av sig lite själv. Håll i hatten va glad hon blev. Det bockades, kastades framben, sparkades backut, ja man kan säga att hästen var sjövild. Men väldigt lycklig.
Så sjukt söt är hon.
Flyttade ju hem igår också efter min härliga vecka hos Johanna. Jag saknar redan tystnaden då våra grannar har en unge från helvetet som enbart skriker. Jag funderar på att kidnappa ungen och skicka den till månen. Äckelunge.

Snart ska jag städa upp lägenheten lite, sedan blir det stallmys och skoletning då Snorpan fick av sig dojjan när hon härjade på ängen.

1 kommentarer

Spank

30 Jan 2012 11:01

Bästa dagen på länge!! MYS MYS MYS

Kommentera

Publiceras ej