Lördag

0kommentarer

Mysstund har guld i mun. Idag har jag haft en heldag i stallet. Från tio till fyra med Emsipemsido. Vi skulle egentligen ridit ut på Tollan och Duran men Duran hade gått ett par vändor med Inferno i hagen så han såg ut som något ur motorsågsmasakern på bakbena. Så det vart att man fick tvätta sår istället. Musse och Duran fick alltså vila och Snorpan och Tollan fick ge sig ut på äventyr. Snorp var superpigg på sitt jobbiga sätt då allt är läskigt. Vi mötte rådjur,läskigt, vi såg en människa, läskigt. Men det är bara att vara glad för att man har en pigg och glad häst. Väl tillbaka i stallet fick hon gå till frisören och klippa bort sin björnpäls. Nu är hon så fin så fin. Sitter och planerar Johanna och Snorpans tävlingsår. Samtidigt som jag själv ibland känner att jag vill tävla så tror jag ändå att det är bättre att Johanna gör det. Hon brinner mera för det än jag. Jag blir ju aldrig taggad först jag är i omhoppning, allt annat ser jag bara som en transportsträcka plus att jag blir alldeles för självkritisk mot mig själv och tycker då att jag enbart är dålig. Så då är detta en mycket bättre lösning. Det kommer ju ändå att kännas som om att jag är med och tävlar. Haha. Vinner Johanna en bil etc så det ju jag som får den. Mohahaha. Hon gör jobbet och jag får betalt. Sjukt bra deal. Eller. I morgon ska jag och Snorpan fotas av Isa på sjöängarna. Supermys. Ska även hänga med Spank till hennes lilla islänning, ska bli himla kul att se.


Kommentera

Publiceras ej