Natten till måndag.

0kommentarer

Denna helg har haft sin up and downs kan man säga. Lördagen började bra, sov hos Johanna som sagt i hennes soffa. Nu ska vi diskutera hennes soffa lite och donationer till en ny uppskattas och det är bara att säga till mig om man vill bidra. För MAJ GADD, den är så sjukt nersutten vid detta laget är som att bestiga Mount Everest every time man ska försöka vända på sig. Man ligger helt seriöst och överväger om det verkligen är värt det eller om man ska ligga kvar på sin onda höft, så som sagt är ni sugna på donation är det bara att hojta till. Eller om ni kanske har en gammal divansoffa som bara hänger i något hörn sådär så finns det människor där ute som är i behov. Vädret var ju underbart men kallt så jag åkte till stallet för en mysdag tänkte jag. Men nej, jag fick komma till stallet för att mötas av att min häst som är nyklippt har släppts ut utan sin hals i minus åtta och är iskall.
Nu är inte jag den som brukar hetsa upp mig för dessa saker men hon har haft lite feber denna vecka och är som sagt nyklippt plus att min bägare helt enkelt rann över.
Kombinationen för lite sömn och hästen iskall fick mig att bli bananaz. Satan, det var riktigt länge sedan jag var så arg som jag var i lördags. Men det är förlåtet och det är bara att gå vidare.
Kvällen bjöds på goa vänner och lite alkoholintag i staden men fina pojkar och Lydis. Väldigt mysigt.
Idag fick jag äntligen sova ut, så himla skönt. Har ju som sagt legat efter lite med sömnen sedan i torsdags så det var mysigt att kunna ligga kvar i sängen och mysa med min lilla älskling och inte ha en massa måsten för att stressa upp. Dock så fick jag helt enkelt missa när min allra Bästa vän blev Klubbmästare i dressyr på fina skruttinen,
 men det är seriöst typ tredje tävlingen på alla dessa år som jag faktiskt missade.
Dom är så himlans fina och bra de där två. Bara för att skryta så måste jag tillägga att hon hade en miss och inte satsade fullt ut i första traven, så hon fick ett avdrag och inte fullpoäng i vissa rörelser men vann ändå.
Så bra är hon, min bästa vän. Hon har vunnit alla tävlingar förutom tre som hon varit med på de senaste året.
IN YOUR FACE, ni som snackar en massa skit om henne och är seriöst sjukt avundsjuka på henne.
Sluta snacka en massa skit och klippa sönder hennes träns och lägg fokus på att lära er rida i stället.
Vinner man RIKS två år i rad så borde ni fatta galoppen.
¨
KLUBBMÄSTERSKAP I DRESSYR 2011 – RESULTATLISTA

8 januari 2012

1

Johanna Hallerstedt

Sasja

LA:3

70,645%

2

Pia Lundman

Taikon

LA:3

69,677%

3

Alexandra Magnusson

Melron

LA:3

69,032%

4

Gunnel Bergqvist

Good Morning

Msv C:2

67,777%

5

Karin Jonsson

Piaf

Msv C:2

67,111%

6

Eva Sönnerfors

Solaris

LA:3

67,096%

7

Karin Karlsson

Meghann

Int. 1B

65,500%

8

Hermine Pagmar Hansson

Bounty

LA:3

64,516%

8

Lotta Kavtaradze

Bounty

LA:3

64,516%

10

Eva Ulf

Fink

Int. 2

63,684%

11

Pia Lundman

VIP

LA:3

63,548%

12

Monky Welmer

Annie

LA:3

62,530%

13

Hermine Pagmar Hansson

Alfred

LA:3

59,354%

14

Sandra Skarne

Molière

LA:3

55,161%





Nu avslutar jag världens längsta blogginlägg och säger God Natt!

Kommentera

Publiceras ej