Tisdag.

2kommentarer

Jag har ju fått flytta hem till min kära fruga denna vecka då Smarre har semester och ska vara hemma och mysa, så jag fick fly fältet. Men det gör mig inte så mycket. Vi har det så mysigt jag och Täby-Roffe. Jag gick ifrån mitt och snorpans schema med en gång, blev inget med uteritten igår då hon tappat en brodd och det var isgata. Jag hann bara skritta ut och insåg att det fick bli lite dressyrarbete inne i ridhuset istället. Sedan kom världens bästa hovis Åzha, snorpan älskar Åzha. Hon stod som ett ljus hela tiden. Så duktig min lilla horsie. På kvällen åkte jag till Djurs för att titta på Johanna och hennes nya älskling Tsjimkje. Säger bara MAJ GADD sicken göllig pålle. Helt bedårande. Sen var det bara mys på Casa la Hallerstedt för hela slanten.

Idag har varit en mycket bra dag än så länge. Började dagen med att baka scones för att sedan åka till stallet. Jag hade ju lovat Jolo att hon skulle få hoppa lite riktiga hinder och jag håller ju det jag lovar så byggde upp en liten bana till tanten. Snorpan och Johanna var på topp. Snorpan var avslappnad, mysig och kalas. Det slutade med att Johanna hoppade en bana på 1,25. SÅ JÄVLA BRA! Snorpan var så himla duktig, Johanna också såklart. Men det är svårt att förklara hur jag känner. Ni kommer dock höra det på filmen, jag ber om ursäkt för det. Haha. Jag har kommit fram till att Johanna nu MÅSTE börja tävla snorpo så får jag fixa med det andra. Jag tycker iaf att allt de andra är mysigare. Jag vill ju att Snorpan ska ha det bästa förusättningarna hon bara kan få och det får hon verkligen med Johanna. Jag har världens bästa häst och världens bästa kompis. Vad kan jag mer begära. Jag tycker ju ändå att det är roligare att kolla på Johanna än att tävla själv och Johanna tycker om att tävla så man kan säga att det är en win win situation. Scilla är verkligen världens finaste. Hon kanske inte riktigt har kvalitets galoppen än men jag tror att den kommer, hon har utvecklats så himla mycket så jag vet att det kommer. Man får inte ha för bråttom bara och det har inte jag heller. Min häst kommer alltid i första hand. Skulle aldrig stressa fram någonting bara för att jag vill så mycket.

Jag älskar min häst mer än ord någonsin kan beskriva och det är något bara en hästmänniska kan förstå, så säg aldrig mera till mig att jag kanske borde sälja min häst bara för att jag ska ha mera pengar på kontot för att kunna göra andra saker för Scilla ger mig mer än pengar någonsin skulle kunna.
 Jag kommer kämpa in till döden för denna häst.


2 kommentarer

isa

24 Jan 2012 17:13

FINFINFINFINFIN!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Spank

24 Jan 2012 21:02

Så sjukt bra! :) Ryser!

Kommentera

Publiceras ej