Tisdag.

0kommentarer

Jag hann ju aldrig blogga i går kväll men jag måste ju bara berätta om min lilla powerwalk igår, jag tror att många hade velat se den. Ja, inte själva gången men jag kan ju säga såhär, Årets Vurpa 2012 går till.....Spännande nu... GABRIELLA WALLIN. Grattis till mig. Så nu kommer de, Sagan om min vurpa:

Jag kom gåendes i en hastighet jag inte riktigt vet, men fort gick det. Tänkte att här kan jag ju faktiskt gå över och börja springa lite, måste ju chocka kroppen lite. Till mitt ovetnade så tar jag steget jag nu ångrar så stort, under snön göms en stor farlig isfläck som visar sig för mig alldeles försent. Jag glider runt, tappar balansen, flyger upp i luften och landar på knäna. Mössan flög, hörlurarna flög och jag fick snö överallt. Jag känner genast en smärta krypa upp för kroppen och mina knän bultar, men det var bara att resa sig upp och fortsätta. Rätta till kläderna, fånga mössa och hörlurar, borsta bort snön och vandra vidare. När jag vandrar bort så kan jag inte låta bli att börja skratta lite, för hade jag sett mig själv hade jag dött av garv.
Det var sagen om min vurpa, kan ju säga att mina knän är ju inte allt för glada.

Igår hände ju även något riktigt fantastiskt, Rolf-Göran Bengtsson vann Jerringpriset med hela fyrtiofyra någonting procent. Hur jävla grymt är inte det.



Nej nu ska jag åka till Snorpan.

Kommentera

Publiceras ej