Sammanfattning om helgen.

0kommentarer

Svisch så var denna helg förbi.

Håll i hatten, var tog denna helg vägen? Förutom att den har regnat bort så, hur fort gick den inte?
Fredagenskvällen tillbringade jag som sagt på Tegel som kassakossa med Jossan, kanske världens härligaste
tjej. Hon gör det så mycket roligare att jobba. Efter jobbet fick jag leka fyllechaffis till Smarre och Putrik, kul? Jajamensan. Alltid. Gårdagen, alltså lördag, tillbringade jag till en början i soffan för att samla mod till att gå ut i regnstormen. Man kan ju tro att vi gick från sommar till november igen. VART ÄR VÄRMEN? Sen hade jag insläppet, jag tror aldrig att jag varit mer populär hos hästarna som igår. När jag rullade in på stallplan skrek Snorpan efter mig, ”släpp in mig förfan” sen red jag ett litet mysintensiv dressyrpass med Snorpan som var väldigt fin. Vi lekte även ledsaga åt Malin och Tessan. På vägen hem fick jag världens jobbigaste och tråkigaste besked av min mamma. Jag håller ni alla tummar och tår, så när jag kom hem till en sovandes Johanna attackerade jag henne med gråt så hon fick sig ett härligt uppväck. Även gårdagens natt tillbringade jag på Tegel med att hänga in och ta betalt av fulla härliga( läs idioter) människor för att sedan brumma hem för att sova i 2 timmar för i morse hade jag utsläppet. Yeay. Har dock, trots lite sömn haft en väldigt mysig dag i stallet. Det är så härligt att bara hänga och glida runt en hel dag där. Runt lunch kom Johanna och Cajsa och det var dags för lite hoppning. Vi hoppade samma övning/bana som i torsdags. Gillade verkligen den övningen. Cajsa och Johanna var superryttarinnor och avslutade med att hoppa en bana på 1.20. Andra hindret var i och för sig 1.30, för de som är höjdkåta. Hur som helst så var red de väldigt bra.  Nu ligger Johanna och sover i min soffa, bästa Smarre lagar mat och jag sitter här och skriver en massa ointressant dravel. Nu är det visst mat.

Här är en liten film från dagen.

Kommentera

Publiceras ej