Vallentuna dag 1

0kommentarer

Tjena hej people!
 
Tänkte skriva lite om dag 1 av 2 på Vallentunas hopptävlingar. Idag var det en regional 1.15 som skulle hoppas, Snorpans första 1.15.
 
Det hade ju regnat under natten och morgonen, men det hade avtagit när vi åkte. Vädret blev sen ännu bättre och när jag skulle rida var det strålande sol! Nice. Eftersom det hade regnat var underlaget bra också, dammade inte alls.
 
Banan var rolig, lite knepig, men det är ju så we like it. Det var en bedömning A:0 så man fick rida på lite redan från början om man ville fixa med sig en liten plakett hem. Och det ville vi ju.
 
Snorpan hade idag en blå outfit på sig som lite matchade min nya, fräsiga tävlingströja som jag fått från min bästaste vän, Gabs. Sjukt snygg top från Pikeur med bling-stenar. Trevligt!!!
 
Banan idag var den absolut bästa hittils, Snorpan hoppade sjukt bra. Inte i närheten av att vara i ett enda hinder. Piloten var också himla bra idag måste jag säga, har nog inte ridit så bra på Snorp förut. Vi var i alla fall felfria och med en gánska bra tid. Tillräckligt bra för att det skulle räcka till en 4e placering av ca 60 startande!
 
Nu hade Snorpan fattat det här med prisutdelning och drog iväg lite på ärevarvet, gullan.
 
Imorgon är det dags för del 2 av denna tävling, då ska vi hoppa 1.20. Hoppas Snorpan är lika taggad och bra då som hon var idag, då kommer det inte attt vara några problem.
 
Nu ska jag duscha och äta lite för att sen åka ner till Tegel och servera drinkar hela natten. Vi hörs imorgon!
 
Peace out! // Täby-Roffe
 
Här kommer filmen från dagen, enjoy!
 

Kommentera

Publiceras ej