Nej, hon är VERKLIGEN inte min mamma.

1kommentarer

Tack gud för det. Igår var det en mysig dag. Först var det läktarhäng på bästa ridskolan, Djursholm. Lunch med bästa girlsen, soffhäng och mys med världens finaste häst. Johanna och Snorp skötte sig riktigt bra igår, det kommer nog gå kalas nästa helg om Snorpan bara är avslappnad men hon kommer nog vara fin iaf med tanke på att det är Helenaträning på torsdagen. Hon blir som en smörklick efter, mycket bra tajming på den. Igår var det mycket fokus på att Johanna skulle få snorpan rak och känna galoppen, hon skötte sig väldigt bra. Vi hoppade på en långsidan tre plank med fjorton, och sjutton meter emellan om jag inte minns fel, oxer på båge till ett räcke och en kombi. Jag blir så glad nu när snorp inte längre har någon tendens till att hoppa studs i kombinationer längre, hon kommer nästan alltid perfekt i dom nu mera. Underbara lilla häst. I framridningen fick hon rida på volt med fyra galoppbommar samt göra volter och byta galopp varje gång. De red alltså som en åtta. Bommar, volt runt hinder, byte, bommar och så vidare. Där red Johanna riktigt riktigt bra. Snorp fick ha huva på sig också för testing, hon brydde sig inte ett dugg. Det kommer film och foton sen, för nu ska jag åka till Roo Gård och sen till snorpan. Pappsen är här nu och fixar det sista i hallen. Han är bäst min Pappa.

1 kommentarer

isa

03 Mar 2012 18:57

Din hest är fiin!

Kommentera

Publiceras ej