SOMMARTID.

0kommentarer

Glöm inte att ställa fram klockan idag. Johanna och jag är nyss hemkomma efter nattens jobb och ska nu skutta i säng för i morgon är det tävling som står på schemat. Jag har ju inte riktigt hunnit skriva sen i i fredags och då vart det ju enbart tre små rader och jag måste ju hålla mig uppdaterad så mammsen och pappsen vet hur det går med deras lilla häst nu när de ligger på en sandstrand och gottar sig. Snorpan skötte sig som sagt super i torsdags. Även denna gång var det fokus på galoppen. Jättebra övning och Scilla var så fin. Det var några gånger då jag bara kunde sitta och njuta på hennes rygg. Underbar känsla. Igår var det först jobb i skolan och sedan på tegel. Jag och snorp var ute och myste i skogen, hon älskar att vara i skogen och lunka. Gullegullegulle häst. Idag låg hon på lite ock kändes lite stel vilket hon faktiskt typ aldrig gör men hon blev så fin på slutet. Jag hoppas att det kommer gå bra i morgon och att hon inte blir spänd. För det är när hon blir spänd hon får störst problem med galoppen, och i idag är det ju läktare med peoples på också. Men som sagt, vi tar en tävling i taget. Övning ger färdighet.
Nej nu måste jag verkligen sova, ska ju upp om sisådär fyra timmar igen.
God natt.

Kommentera

Publiceras ej