Tävlingsdags.

0kommentarer

Japp, idag bär det av till Huvudsta. Stans kanske rörigaste tävling, dock så är det en av mina favorit tävlingsplatser lustigt nog. Jag tror att det är för att alla är så fruktansvärt trevliga där. Hur som haver så ska det bli kul och se hur Snorpan reagerar på allt. Hennes problem är ju just detta med att fokusera på rätt saker, tex sin ryttare och inte titta på allt runtomkring. Det är då hon river. Men som sagt detta kommer nog bli en riktigt lärosam dag för lilla hästen. Igår var en riktigt mysig dag, först var jag hos frisören och klippte av mig håret, sen åkte jag hem och käkade lite lunch och sen iväg till stallet. Snorpan och jag red ut, vi red lite över allt. När vi travade två varv på Sjöängen så kom det två killar och fotade mig lite i smyg, skumt. Men Snorpan kändes pigg och glad, sen red jag hemåt och galopperade på våran "utebana". Badade Snorpan också, skitsur vart hon, speciellt när jag sprutade vatten i hennes ansikte. Haha. Hon gav mig onda ögat. Ajsing bajsing.
Men nu så ska allting vara klart, Snorpan är badad, sakerna är smorda och inlagda i transporten, ska bara hämta mammsen och sen iväg. Mys. Dock så var jag så trött i går kväll att det inte vart några bullar. Fy på mig. Får försöka i morgon igen för inatt så är det jobb på Tegel som gäller.
Kommer nog en liten Taby-Roffe bloggning i morgon också om dagen.

Nu ska jag dricka upp mitt te för att sedan hämta min fina lilla mamma.

Kommentera

Publiceras ej