Travis, den fantastiska lilla hästen.

0kommentarer

Som alla vet så har Johanna varit min bästa vän halva mitt liv. Jag skulle kunna gå över lik för henne och jag vet alltid att jag har henne på min sida. Hon är bäst helt enkelt. Men genom åren har det kommit och gått hästar i hennes liv. Alla minns ju MD som är en mycket speciell häst i hennes liv men sen har vi ju den där lilla terriern från Irland. Travis. Hästen med den härligaste personligheten. Han är allt och så mycket mer. Han är Djursholms Ridskolas bästa häst alla kategorier. Han går handikapp till att åka ut och tävla 1.10 klasser med sin favorit matte Johanna. Han är en helt fantastisk häst. Eftersom jag har hängt med enda sedan denna lilla knäppa häst kommit till Djursholm och sedan Johanna började rida honom så känner man ju hästen ganska bra. När han kom kunde man inte rida med spö, han hoppade inte kombinationer etc. Men vad gör denna fantastiska lilla häst inte nu. Han gör allt och lite till. Jag har såklart en massa minnen under hela denna tid, kommer aldrig glömma när Johanna hoppade Travis barbacka för Fredrik på ett räcke som var 1,40. Barbacka!

Lyckan hos Travis när Johanna hoppar upp är helt fantastisk. Han börjar kasta med huvudet, steppa runt och är allmänt knäpp. Han kastar så mycket med huvudet innan start att Johanna var tvungen att köpa en irländsk martingal för att tyglarna for över huvudet på honom. För att ni ska förstå så ska jag nu visa lite bilder från dagen. Som sagt, Johanna och Travis har varit Stockholms Mästare 5 gånger nu och han är 18 år, men när Johanna hoppar upp känner han nog sig inte äldre än 6.

Kommentera

Publiceras ej