...och äventyret fortsätter...

0kommentarer

God afton gott folk!

Som vanligt efter tävling så är det Täby-Roffe som gästbloggar lite om gårdagens eskapader. Igår, lördag, var det dags för oss att ta oss an Märstas stora utebana. Igen skulle vi hoppa 1.00 m och 1.10 m.
Dagen började lite sisådär när jag skulle knoppa Snorpan. Jag och Gabban tänkte att hon skulle vara extra snygg denna dag och därför ha knoppar. Det tyckte INTE Snorp. Sjukt jobbig var hon, jag var på väg att istället ge henne en stubbman ett tag där. Men jag bet ihop och lyckades få dit knopparna till slut. Dock inte så snygga som man kunde önska...
Vädret var i alla fall kalas så det var ju trevligt. Monkan hade som vanligt fixat Cola till mig också så nu var läget stabilt igen.
När jag började rida fram till första klassen kändes hon ganska loj och seg. Absolut inte ojämn eller så men inte så bra helt enkelt. Lång som en evighet. Detta fortsatte på banan så där rev vi 2 hinder. Blä. Vi överlade lite snabbt om det kanske var nåt som var fel men kunde inte komma på nåt. Vi bestämde därför att jag skulle starta nästa klass också och om det fortfarande inte kändes bra så kunde jag ju alltid utgå. Nu sportade jag upp henne rejält när jag red fram, kortade ihop henne ca en halvmeter. Jag hade ingen direkt plan att jag skulle typ vinna eller så, jag tänkte bara försöka rida felfritt. Nu var Scilla mycket bättre och hade vaknat till ordentilgt. Så när jag ridit felfritt i fas 1 så tänkte jag: Äh, va fan - nu kör jag. Bära eller brista liksom. Och det gick ju vägen, vi var felfria även i fas 2 och med en bra tid. Såpass bra att den räckte till en 2a placering! (av typ 52 startande eller nåt)
Snorpan fick alltså igen gå in på prisutdelning och galoppera ärevarv. En ganska så trött Snorp denna gång, fick kämpa lite för att få fram henne i galopp på ärevarvet, ha ha.
Anyhow, efter en lite skakig start på dagen så fick den ett bra avslut. Scilla hoppade jättefint i andra klassen. Hon hoppar ju faktiskt inte speciellt bra när det är för lågt, hon blir väldigt nonchalant och loj. Så nu blir det inga fler 1.00-klasser, det är liksom ingen idé.

Har tyvärr inga filmer att bjuda på idag, de kommer imorgon. Däremot får ni lite bilder så länge, håll till godo!

Kommentera

Publiceras ej