Snorpan, Kök och en massa Smarre mys.

0kommentarer

Håll i den lille hatt, men Snorpan var så otroligt fin igår på träningen. Galoppen var som aldrig förr. Åh, min häst är så magisk ibland så ni kan inte ens förstå. Hon har gjort sådana framsteg att jag blir alldeles varm i hjärtat. Helena tyckte att hon hade blivit mycket finare på bara två veckor. Så himla kul! Men hur som helst så red vi som vanligt superbra övningar för att lösagöra och få hästarna avslappnade. I framridningen var det mycket fokus på galoppen och Scilla galopperade som aldrig förr, så h i m l a fin var hon. Hur som helst så hoppade hon kalas också, känns bra inför söndag!
Älsklingshäst.
 
Idag har jag varit ledig, jag varit och myst med Snorpan som sparkade bakut i skritten idag.....
Va ere för feel Maj-Britt på våran häst?
Herregud!
Tjack-Snorpan var på med andra ord, hon fick springa av sig i ridhuset och jag hann knappt släppa henne innan hon satte igång med sina små bock- och sparka bakut serier... Haha. Så jäkla gullig.
Efter stallet var det bara att åka hem och fixa ordning köket, vi har kommit en bit på vägen nu.
Det ska bara målas klart runt det sista fönstret, väntar på att spaklet ska torka.. Sen ska det upp med nya gardinstänger, hyllor och sen är det typ klart. Så himla skönt, en liten upprustning bara sådär.
Nu kommer jag nog överleva i köket till vi ska göra om det på riktigt!!!
 
Nu ska jag äta sen middag!
 
Puss.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej