Snorpo-hoppning!

0kommentarer

Lång ledig dag, så skönt. Sitter hemma och myser i soffan nu och ska strax gå och lägga mig. Idag har jag hunnit med ganska mycket, tvättstugen, tjoho va kul, Snorpan-hoppning och mysdejt med Emma och Linda.
 
Som sagt, idag var det hoppning som stod på schemat för lilla horsie.
Jag byggde upp 3 räcken på ena långsidan med 22 meter emellan, 2 oxrar ur sväng och en kombination med oxer, räcke. Snorpo var taggad till tusen!!
Först red Johanna fram lite självständigt sen fick hon hoppa fram på två räcken och några språng på oxern.
Sen hoppade hon långsidan, Snorpan och Johanna skötte sig exemplariskt.
Kombinationen hoppade vi från båda hållen, Snorp har blivit en sådan klippa i kombin, stolt matte!!
Sen fick Johanna hoppa lite bana, tanken med att oxrarna stod ur sväng var för att Johanna skulle träna på att hålla galoppen ur svängen och rida till hindret! Det var ju ett av problemen i Hamre, men idag satt de som en smäck!
Man glömmer lätt bort att Scilla blivit så bra i galoppen så man ligger kvar lite i det gamla back-tänket.
Hur som helst så gick det bra idag, Snorpan var på topp och skuttade över ena oxern som låg på 1.40, resten av banan låg mellan 1.10-1.20!
Nu ska Johanna bara rida exakt som idag på Djurs nästa helg!!!
 
Efter stallet så mötte jag upp Emma och Linda i TC för lite middagsmys som vi avslutade hemma hos Emma med min bästa kompis ( Casper ) och sötnosen Kiara. Jag Älskar dessa två små varelser som att de vore mina egna.
Hur mysigt som helst att bara myshänga mitt i veckan, det är inte ofta jag har tid med de så det var supermys.
Sen satte sig  jag, Linda och hajki, min nya vapendragare på tåget för hemfärd!
Hajki är min tuffa ryggsäck om ni undrar.
 
Nej, nu ska jag och min ihållande huvudvärk mysa ner och hälsa på John Blund!
God natt Peps!
 
Bjuckar på film från idag, Iphone ger sämsta kvali´n!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej