Snorpan,Tävling,Transport och kaos.

2kommentarer

Hej bloggen!
 
Bloggappen på min lilla älskade (läs hatade) ajfon har spårat ur efter uppdateringen så den fungerar inte just nu, så kan det gå och därför har bloggningen blivit lite dålig.
Men saker har hänt! 
 
Fredagen började ju kalas med hämtning av transporten, så jäkla skön att köra, hämtade Johanna och ut till stallet för lite lastträning för Snorp. Snorp har ju fått för sig helt plötsligt att hon inte ska gå in i transporten...
Hon började dock vääldigt bra och gick in men sen så kände hon helt plötsligt att det fanns annat kul att göra så hon ville inte gå in mera.. Men vi släpade in henne och åkte en liten runda till ICA och vad händer nu?
Jo, Johanna kör in i refugen och vi får punka.. Asså, på RIKTIGT! Vi har haft släpet i tre timmar nu, grattis till oss.
Skjutsa tillbaka Snorp till stallet, ut med henne, Johanna ringer däckfirmor, jag måste börja kasta in hästar, Johanna åker till Arninge och fixar nytt däck, Johanna kommer tillbaka, jag mockar och fixar mat medan Johanna rider, barbacka, kommer upp och säger att Snorp är dyrast i stallet då hon gått som en klocka.
Vi åker hem, duschar sen ner till Tegel för mat och jobb. Hej hej hej. Det blev alltså ingen powernap.
Bästa är att detta är något som bara händer mig och Johanna.
 
Lördagen började med en sovmorgon, så jäkla skönt. Städdag i huset men den tog Martin hand om så jag hoppade upp, käka lite frulle och sen iväg till stallet. Red ut med Rebecca och Myggan i det härliga vädret.
Varför är det så i stallet att tiden bara springer iväg?
När klockan vart 18 så var det dags att åke hem till Johanna för dusch, möts av Johanna och Tob som ligger och myser på ballen. Duschar och förbereder oss för  vad vi tror kommer bli en kaotisk kväll, Dead by April skulle ju spela på Tegel... Men det blir precis motsattsen, en flop, ingen kommer. Eller jo, men det kanske var 400, lika många som det var där i fredags utan band. Men sen, vem vill se Dead by April? 
Men jag och Zara hade partytime i garderoben!!
När vi kom hem på morgonen skulle Tobbe åka till Teneriffa så han hade överraskat Johanna med blommor och tänt ljus, gulle ♥
 
Efter några timmars sömn var det bara att hoppa upp igen och ut till stallet, smörja, mocka och fixa Scilla för idag var det dags för tävling. 
Scilla har ju inte tävlat sen november om man inte räknar med dressyren då,men skötte sig exemplariskt.
Hon var tog taggad på framridningen och i första klassen vart det en 0/8 och två utanför placering och i andra klassen vart det en 0/0 och en 7:e placering.
Johanna får blogga om själva tävligen och Snorpans form.
Team Snorp var nöjda i alla fall.
Men då till dagens bästa, Papi...
Papi och Snorpans relation är som ni vet väldigt speciell, mami och papi var såklart med igår och hejdade, så pappa tog på sig att han kunde lasta Snorpan och vad tror ni hon gör? 
Jo, först går hon upp på rampen, backar bak,
Papi säger: Nej kom nu lilla gumman så går vi in.... SÅ GÖR HÄSTEN DE!!!
Jag och Johanna växlar lite blickar och säger: Fast på riktigt, samtidigt!!! 
Papi - Mannen som kunde tala med Snorpan.
Man blir ju trött.
Kvällen spenderades med min sötnos som hade lagat galet god mat till mig och sen häng i soffan, behöver jag säga att jag somnade ganska gott och snabbt :)
 
Nu ska jag alldeles strax åka till stallet, idag kommer Sharpman ut och ska prova lite sadlar på Snorpan och på torsdag kommer kiro.

Men idag är det ingen vanlig dag för det är världens bästa PAPPAs födelsedag ♥
HURRA HURRA HURRA!!
 
 
 
 

2 kommentarer

Carro

22 Apr 2013 10:22

Grattis till hela team Snorp! :-) Kram från Carro o Lea.

christine

22 Apr 2013 12:00

Bästa scilla...

Kommentera

Publiceras ej