Tävling Sollentuna

1kommentarer

Tjäna!
 
Här kommer nu rapporten om gårdagens tävling på Sollentuna. 1,05m och 1,10m skulle hoppas.
 
Dagen bjöd på sol och varmt väder så förutsättningarna var ju de bästa. Susade ut till stallet för att knoppa Snorp. Sen skulle vi då lasta odjuret, som Gabban skrev i föregående inlägg har det ju blivit något av ett problem. Jag har ju dock kommit på ett smart sätt att få det att gå lite smidigare. Så efter att vi först försökt ett litet tag på vanligt vis (utan större framgång) så åkte vi ner till ridhuset där jag backade in släpet i dörröppningen. Då kan inte Snorpan springa på sidan av släpet, utan den enda vägen är rakt in. Funkar fint.
 
Väl framme på tävlingsplatsen så kom vi precis perfekt i tid, och kunde gå banan typ direkt.
Sen ut med Scilla och bort till framridningen. Snorp var tydligen taggad till tusen för det var mer bockande än vanligt travande och galopperande. Men hon var fin och hoppade bra. In på banan där hon kändes riktigt fin för att inte ha varit igång så speciellt länge. I om hoppningen tog dock bensinen slut så hon rev 2 hinder. En rivning tar jag på mig, jag fläskade på lite för mycket framåt, men den andra får nog hon ta ansvar för. Men jag var ändå mycket nöjd med det resultatet, det var ju första tävlingen sen november (hopptävlingen alltså) och hon är ju inte i tipp-topp trim. 2 platser från placering hamnade vi.
 
Inför nästa klass undrade vi lite om Scilla skulle orka detta, hon var ju ändå rätt trött i slutet på första banan. Well, det fick bära eller brista! Och oj, vad jag fick rida! Har nog aldrig drivit så mycket i hela mitt liv! Mina ben var som överkokt spaghetti när jag kom ut från banan... Men det gick vägen och det blev en dubbelnolla, och vi slutade på 7e plats! Yeay! 
 
Sen skulle vi då åka hem och som Gabban tidigare skrivit om så tog Papi Snorpan och hon gick nästan direkt in i transporten. WTF? Alltså, jag har fan behållt lugnet och berömt när hon gjort rätt, men varit tydlig med vad som inte är rätt utan att hetsa upp mig, skrika, slå eller något annat man inte ska göra. (jag gör förövrigt aldrig sånt) Jag har fan gjort "enligt boken". Men nej, det är bara Papichulo som duger! Morr... Jaha, det är bara till att boka in Papi som lasthjälp på alla tävlingar framöver.
 
Jaha, filmer från dagen finns givetvis men de ligger på Gabbans telefon så hon lägger väl upp dem vid tillfälle. Ni får helt enkelt stå ut så länge. Nu laddar vi om inför den 12 maj, då ska vi till Täby och hoppa 1,10 och 1,20.
 
Må nu lyckans ansikte skina över er, små gullungar!
 
Fridens!
 
/T-R
 

1 kommentarer

isasriddagbok.blogg.se

22 Apr 2013 14:34

BRAVO!!! :D:D:D:D

Kommentera

Publiceras ej