Yeay, bloggappen fungerar igen!!

0kommentarer

Vilket betyder att jag kan blogga från Gbg horse show hela helgen!! :)
Igår red jag barbacka med Snorpan med Emmsan och Tollan. Hon kändes fin och det var mest en liten checkout då hon var lite varm i vänster hoven när hon kom in... Men det la sig så jag red och det kändes ingenting :)
Någon horsie har gått in i rören i spolis så vi väntar på att en röris ska komma och fixa den så vi har varit utan vatten i söndags så man kan inte spola bena och självklart, trots Magic brush och dopp med liten borste i vatten så har muggen saaakta med säkert börjat säga Hello!! Nooooooooo, så kommer inte röris idag blir det häst i liten vattenhink. Men då hade man hittat orsaken till den varma hoven.... Såret är ungefär en millimeter i omkrets med i alla fall! Så nu får Snorp gå i en lite mindre hage som inte är lika lerig ett par dagar så får vi hoppas att hon överlever.
Leran vs. Snorp 1-0

Idag ska det fixas inför Gbg som sagt, jag ska strax ner till tvättis, sen till stallet för putsning av saker, förhoppningsvis badning av Tuffsan (heja röris) och lite annat smått och gott :) jobba såklart också men det görs ju varje dag! Idag kan vi hoppas på mindre storm och mindre hysteriska hästar!!
Låter dock inte så lovande utanför!
Ska rida i nya sadeln också, Yeay!!

Pollen säsongen har ju gjort sig hört också, hej hej nästäppa, hosta och ont i lungorna. Men nu ska jag sätta igång!!
Ha en fantastisk dag så hörs vi senare :) om bloggappen vill det vill säga!

Kommentera

Publiceras ej