Härliga dagar.

0kommentarer

Men jag blir så lycklig när man vaknar och det är helt magiskt väder. Visst det är kallt men ååh, blå himmel och sol. Så jäkla mysigt! Igår hade jag mysdag i stallet hela dagen lång. Varför kan jag inte alltid bara få varavi stallet?
Snropan skulle ju klippas, när jag gick ner till hagen så stod hon som vanligt lääängst bort. Haha. Men hon är ju så göllig, ropade på henne, hon vänder sig om, jag ropar kom då älskling. Vad gör hon då? Jo, hon kommer galopperandes mot mig. Värmen i hjärtat ♥
Sen var det dags för klippning som sagt, min lilla brunbjörn. Så nu är hon så fin så :)
Sen hjälpte jag Kristin att ta in hästarna och började göra i ordning Snorp för träningen.
Han även spana lite på Carinas lilla häst Cayenne som skulle löshoppas, så jäkla fin!!!
 
Men till träningen då, Scilla var taggad till tusen. Det bockades och studsades runt. Hon var så galet på igår. Jag var till och med tvungen att bromsa mot väggen en gång!?!?! Det har aldrig hänt förut, haha. Men hon var väldigt fin annars. Vi red först fram på långsidan där vi skulle trava över bommar och sedan fatta galopp och galoppera över galoppbommar, Snorp skötte sig väldigt bra. och blev riktigt rak. Sen galopperade vi över två "studsar" på böjt spår. Där var Scilla så jäkla fin. Lyssnade fint och kom rätt hela tiden.
Sen över gick vi till att hoppa på långsidan igen, två galoppbommar till ett räcke och sen 5 galoppsprång fram till ett kryss, här var hon lite på kan man säga men blev jättefin sen. När hon är så där taggad så tar hon allt så himla känsligt, tar men en förhållning så kan hon nästan stanna på stället trots att man knappt tar i henne likså att hon kan ta minsta lilla tryck från skänkel som att man trycker till som bara den.
Men det blev ju bra det med till slut. Sen att hoppa in i en kombination med 6 språng framåt till ett räcke. Det var här Scilla kände att "jag kan det här" och drog iväg på 5. Haha. Men sen fick jag till och med in 7. HAHA!
Vi avslutade med att hoppa en liten "bana" Kominationen, till räcket, in till studsen på båge till räcket.
Räcket var bäst igår. Kom helt rätt på det hela tiden och Scilla var helt lugn och avslappnad varje gång mot det så den känslan kommer jag att ta med mig från denna träning.
 
Rebecca var ju med igår också med Lorden, dom var så fina så. Så himla kul att se hur långt de har kommit med varandra på så kort tid. Dom kommer bli livsafarliga på tävlingsbanorna! De har redan öppnat sitt tävlings år kalas, hon var ju också på Strömsholm i lördags, placerade sig i 1.10 och nollade 1.20!!
Hoppas hon var nöjd med gårdagen.
 
Nu ska jag minsann springa ner i tvättis och sen baka mina små muffins.
Sen är det Snorpan som gäller.
Hörs sen ♥
 
 

Kommentera

Publiceras ej