Så kan det gå.

0kommentarer

Hoppningen gick enligt mig ganska bra idag men om ni frågar min positiva bästa vän Johanna så kommer hon säga bajs! Haha. Det hoppades studs, klockan och en oxer med bom innan och efter.
Dock så hade en missat att vi skulle hoppa och bokat in en dressyrlektion mitt i allt men det gick bra ändå.
Allt går bara man vill och är positiv.
Hur som helst så var mitt mål med dagens övning att Johanna skulle få till galoppen på lille Snorp.
Idag var det lite knepigt för Johanna men otroligt nyttigt.
Nu vet vi precis vad hon ska öva på tills hon ska erövra världen. Haha.

Johanna blev så ledsen över dagens ridpass så att hon var tvungen att åka in till stan och dränka sina sorger.
Kanske skakar hon rumpan nu på en bar topless, vem vet?
Hon hävdar att de ska på någon alkoholkurs men vad vet vi vad det betyder?
Kanske gör hon masken, jag hoppas det. Ni vet när man ligger på golvet och guppar fram?!
Klart ni vet, alla har ju gjort det. Eller?
Eller att hon startar världens längsta congaline....
Jag hoppas i alla fall att hon kan komma över detta och gå vidare i sitt liv.
Johanna, om du läser detta, jag är fortfarande din vän.
Det är okej att man inte alltid är på topp.
Jag ska nu skriva något jag vill att du tar med dig resten av ditt liv!
Misstag finns inte, bara lärdomar!
 
Efter passet fick Sessan sig ett litet bad och på med mystäcket. Min fina boxkompis Mikaela var så snäll att hon bytte hennes täcke sen när hon torkat.
Åh, vad jag trivs i mitt nya stall. Alla är så otroligt underbara och härliga.
Man blir alltid på superhumör när man är där! Love it.
 
Efter stallet var det bara att kasta av Johanna hemma, åka och handla sen hämta upp den där sambon jag visst bestämt mig att leva med. Just nu är det väl sisådär på den fronten...
Vi skulle ha lite mys på kvällen, man måste knepa och knopa ihop våra tider så att vi kan äta middag med varandra och umgås i vaket tillstånd typ varje dag!
Idag är första gången vi kan äta middag ihop innan klockan 21:30! Yippie.
Till maten skulle vi se en film som Martin valt...
Ja men va kul, så sjukt dålig film. Jag är trött på den efter 2 minuter, egentligen 20 sekunder.
Filmen är på tyska, det är väl inte så farligt tänker ni?!
Men jo, det är det. Speciellt när filmen är 2 timmar och 13 minuter lång och jag verkligen avskyr tyska.
Det är det värsta språket jag vet. 
Herregud!
Jag höll ut i 13 minuter, sen tog jag datorn och gick in i sovrummet.
Det var den mys-och kvalitets kvällen det.
Jorå satte....
 
Nu är filmen snart slut, och jag ska strax gå och lägga mig då det är tidig morgon i stallet och sent på jobbet.
Perfa!
 
Jag hade gärna bjudit på en bild på dagens lilla hoppning men jag har ju bilderna på min ajfone som ligger i vardagsrummet där det pratas tyska....
Det kan inte alltid gå bra.
 
Tack för visat intresse i detta helt osammanhängande inlägg och välkomna åter!
 
Johanna kommer kanske inte vara så nöjd med bilden, men detta är hennes riktiga jag!
 

Kommentera

Publiceras ej