Helgen!

0kommentarer

Härliga helg! Underbart väder och massa mys med häst!
Igår så var Snorpans ben mycket bättre, så himla underbart!
Hon fick gå i skritten innan jag fixade om hennes sår, sen fick hon mysa naken i solen ett tag innan jag åkte iväg med Emmsan och Sussie till Södertälje. Tävlingen var sjukt långsam, så Emma startade inte först klockan 19:15 typ! Galet långsamma! Som tur var kände jag på mig att jag inte skulle hinna tillbaka till jobbet så Mark kunde hoppa in som tur var :)
Emma och Tollan skötte sig exemplariskt i alla fall och blev placerade!! Så väntan var värt det :)
Vi kom tillbaka till stallet runt 21:30 så sen var det bara att fixa Snorp och sen gasa hem och äta innan kudden kallade!

I morse hade jag stallet, allt har gått i ett hela dagen! Rebecka jobbade i morse så jag hade sällskap i telefon i 1 timme så det var mysigt! När alla hästar var ute och stallarna sopade så red jag Malou, idag har vi galopperat över bommar, hon var super idag! Det tar sig mer och mer, hon lyssnar mycket bättre för skänkeln nu!
Sen skuttade jag ut med Sofie och Lennart! Snorpans ben såg nästan ut som vanligt idag, yttepytte svullen så jag travade lite och hon kändes lite stel men helt okej! Sen kom Johanna så då fick hon hoppa upp så att jag kunde kolla. Hon tyckte också att hon kändes bra men stel, så nu ska hon ridas igång lite försiktigt denna vecka :) HAPPY face!

Jag och Smarre har precis kollat på en film och ska mysa ner oss i soffan nu, i morgon bitti är det stallet igen och sen Snica! Hoppas ni har haft en härlig helg ❤❤

Kommentera

Publiceras ej