En bättre onsdag!

0kommentarer

Just nu känns livet riktigt bra! Snorpan går bra, jobbet går bra, vädret är kalas och det är snart sommar och om en vecka och tre dagar åker jag och min kärlek till Samos :)
Efter jobbet idag åkte jag hem och åt lite lunch, skrev ut ett litet roligt kontrakt till syster yster och sen vidare till stallet!
Nickade och fixade allt innan insläppet, diskuterade lite foder med min härliga och bästa stallchef, bättre får man leta efter ❤ sen tog jag och Snorpan en härlig uteritt! Idag var det fokus på galopp, kondisen måste jobbas upp!!
Skrittade först ut i skogen, Snorp är en riktig liten skogsmulle. Vi vadade genom djupt vatten och över sten och stubbar. Väl nere på fältet var Scilla taggad till tusen. Vi skuttade lite terränghinder och galopperade satans fort, haha! Vi galopperade två varv runt ängarna och fram och tillbaka på raksträckan. Hon kändes pigg och fräsch, men blev väldigt svettig så kondisen måste jobbas med nu!! Sen skrittade vi av och smaskade lite gräs. När vi kom tillbaka fick Scilla sig ett litet liniment bad, hon var inte super nöjd. Haha, men så kan det vara ibland! Efter badet då linimentade jag in ben och rumpa, strechade och hon fick sen betfor.

Nu ska jag strax gå och lägga mig, ska bara mysa lite mer Smarre. Han åker bort i morgon och mami med! Mami ska dock åka och mysa i Rom medan Smarre bara ska ner till Varberg och hälsa på en kompis ett par dagar!
Men nu ska jag glo klart på hockeyn!
Ha det bäst peps ❤❤

Kommentera

Publiceras ej