Torsdag.

0kommentarer

Natten på Tegel gick smärtfritt, det var nästan kul...!Dagen har varit härlig, ledig idag och det har varit sjukt härligt. Sovmorgon för det första. Lyx 👍Åkte till stallet och fick utföra ett räddningsuppdrag med my partner in crime Hanna, rädda Gösta! Gösta är en liten fågelunge som bor med sina syskon inne hos Snorp. Vi är väldigt tajta. Gösta hade idag bestämt sig för att det var dagen D och han var redo att testa sin vingar, tyvärr tyckte inte hans vingar det så han fastnade i Snorps bädd istället. Men vågar man inte, vinner man inte. Vi fick i alla fall upp honom igen. Bättre lycka nästa gång!
När mockning och allt stallpyssel var klart var det markarbete med Bro, åh så fin han var idag, min lille superman ❤Men satan i gatan va varmt och svettigt det var.. Men han skötte sig bra, fick till den galoppen jag vill att han ska ha på slutet och han verkade nöjd!Efter det lite dusch och skrittmaskin så stod lastträning på schemat. Sist Karin lastade tog det 3 timmar men jag är envis som en åsna och fylld med en jävla anamma så vi körde. Det tog 5 minuter idag....Han backade 2 gånger, jag blev sur, han gick upp på rampen, stod där en stund innan Karin smiskade lite på rumpan och vips så var han inne. Succé!!Sen gick han på 8 gånger till utan problem :)Duktig pony!
Fenomeen fick skrittas ut i pessoaselen, hon var pigg och glad. Tyckte det var ganska kul kändes det som. Hon fusktravade några steg också. Sen fick hon mat innan hon fick återgå till sin lilla flock ❤Är så glad att min lilla pantertant kan gå ute på bete med 5 andra hästar. Hon fick en ny flughuva idag också så vi får se hur länge den sitter kvar nu :)Nu ska jag ta en dejt med John Blund, så hörs vi i morgon.
Go'natt peps ♡♡
 

Kommentera

Publiceras ej