Pay attention. Sagan om Snorpan.

1kommentarer

Igår fick jag höra en minsann intressant sak ska ni veta mina små kakor, inget mindre än att min häst startat 1.30?!?! Sjukt intressant. Vem har startat henne i smyg? Det högsta min häst har startat på en tävling är 1.10 med Täby-Roffe. På torsdag ska vi starta 1.20. Jag älskar när folk inte lyssnar på vad man säger och drar en egen liten parallell på vad man skulle kunnat säga.

Snorpan kom till Sverige när hon var 1 år från Irland. Hon gick som skogshäst tills jag fick henne. När jag fick henne för 2,5 år sedan kunde Scilla absolut ingenting. Hon kunde inte galoppera, hon kunde inte flytta sig what so ever, hon kunde hoppa 2 studs som ett hinder, hon hoppade studs i kombinationer (trots att man drog ut den till 8 m) även om du kom in i trav. När jag provred henne så red jag första dagen på ett fält i fullt sken, andra dagen så hopptränade jag för Ehrling, eftersom Scilla inte var så riden så kunde jag inte vara med så mycket eftersom jag inte ville att hon skulle gå så hårt så efter 30 minuter så sa jag att jag var nöjd, men eftersom jag skulle köpa henne så tyckte Ehrling att jag skulle testa något språng på lite högre så jag hoppade ett räcke och en oxer på 1.30 i trav. Hon klippte dom och sen var hon min. Cajsa brukar påminna mig om hur hon var i början då hon har kommit så långt och jag faktiskt har gjort detta själv. Innan jag red för Helena har jag ridit för tränare 4-5 gånger. Scilla har kommit väldigt långt, jag har tagit det väldigt lugnt men det är jag bara glad för. Jag har aldrig fattat alla dessa människor som måste hetsa fram sina hästar. Hennes galopp har utvecklats något enormt bara på de senaste månaderna. Tack vare Helena Schiller skulle jag säga. Självklart har jag och Johanna också en del av detta.

Summan av kardemumman är alltså att Diamond "Snorpan" Scilla har aldrig startat en 1.30 bana!
Men vi hoppas på att hon kommer göra de inom en snar framtid! Iaf jag!
Johanna?!

1 kommentarer

JH

08 Jun 2012 13:29

Jag har nu anmält oss till GP-hoppningen på Falsterbo. Funderar på att ta Derbyt också när vi ändå är där... :)

Kommentera

Publiceras ej