Måndag morgon.

0kommentarer

Jag är tia på trött, skulle bara vilja ligga kvar framför tvn i soffan till klockan elva men jag ska till stallet och rida innan jobbet. Ska snart kasta ihop en liten sallad till lunch och sen bege mig. Jag råkade fastna framför en dokumentär igår om barn med Down Syndrome, hur det behandlas i vårat samhälle etc. Alla föräldrar med barn med DS borde få en medalj för allt de får stå ut med. Nu har ju jag en liten crush för barn med handikapp men jag låg här i soffan och glansiga ögon och vart bara så jävla arg helt enkelt. I Danmark har de forskat fram en metod som gör att man kan se vilken typ av skada ditt barn har så att du kan få göra en livsabort om du vill för att barn med DS kostar samhället så enormt mycket pengar var denna läkares argumentation. Vad är det för resonemang?! Självklart kan jag förstå att man som förälder inte vill ha ett barn med DS, alla vill ju ha en friskt barn men detta kommer att leda till att de i framtiden inte kommer att finnas några med DS. Självklart är det i förutsättning till att alla väljer att ta bort barnet, men redan så har det halverats med DS födslar i Danmark. Jag har ju tusen andra som jag skulle vilja plocka bort då från samhällsträsket som också kostar samhället tusentalskronor innan jag skulle plockar bort DS-människor

Kommentera

Publiceras ej