God morgon måndag!

0kommentarer

Idag är det måndag och inte vilken måndag som helst för idag börjar jag skolan igen, haha! Så himla roligt.
Från och med idag så börjar mitt härliga roliga liv. Som jag har längtat :)

Igår hade jag en super dag. Började min lilla morgon i stallet med att hoppa på finaste lilla Myggan. Bästa bästa lille kille!! Han var super taggad igår, skulle dra iväg i galoppen när vi red fram, bockade och skakade på huvudet. Så jäkla gullig liten pony! Funderar på om jag ska sätta på honom en martingal nästa gång kanske, måste diskutera detta med ägarinnan :)
Vi red i alla fall på upplagda travbommar vilket han gjorde super, någon gång lyckades han få in ett galoppsprång men redde ut det utan att snubbla eller riva hela bomserien.
Sen gick vi över till att "hoppa" fram på ett blockhinder med bom framför och efter, han skötte sig väldigt bra, drog iväg lite i början men efter två bockningar så blev han super Myggan!
Sen så var det dags för dagens huvudpunkt, hoppa serie med tre travbommar in, sen 2,50 m fram till ett kryss, 2,80 fram till nästa kryss ( studs med andra ord) 7 m fram till en oxer och sen 10 meter fram till ett räcke! Myggis var super duper. Förra gången hoppade vi 60 cm och igår avancerade vi upp till 100 cm! Duktiga lilla häst! Film finns, ska fråga om jag får lägga upp den för Bex the little kex!

Efter ridpasset så skrittade jag ut med super Snorp, Sofie och Katarina! Vi var kanske ute i 30 minuter i solen som dock försvann för ett sedan komma tillbaka på slutet! Väldigt mysigt i alla fall! Sen var det dags för lite styrelsemöte, jag hann bara vara med i 30 minuter då jag skulle på kalas med lilla familjen. Mamma och pappa rymmer ju till Thailand i morgon så vi hade lite pre. kalas för bror min. Super mysigt. Efter restaurang myset var jag slut som artist, åkte hem, satte på mig min stora rosa sparkdräkt och somnade i soffan innan klockan 21! Like a rockstar! Haha.

Nu är jag i alla fall pigg och utvilad, lite pirrig och hungrig! Efter le school ska Snorpan longeras och jag ska njuta av att bara få vara i stallet och mysa med mami och papi ❤❤

Kommentera

Publiceras ej