Samtal från andra sidan jorden :)

1kommentarer

Min morgon började på bästa sätt, Papi ringde och sa att de var framme på hotellet och allt var hur bra som helst. Jättefint hotell och 36 grader. Det är härligt att höra när man själv kollar ut genom fönstret och ser en liten snöstorm men så är det att bo i lilla fina Sverige, det är bara att klä på sig.
Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!
 
Längtan efter att få rida på fin Snorpan dog igår, igen. Hon har balltrampat sig så hon är varm och sjukt svullen.
Tur i oturen så var Anna från Mälarkliniken där igår så hon slängde ett öga på det i alla fall och kollade benet som var lite svullet förra veckan och sa att det var inge fara med det i alla fall. Lovely!
Så nu är det tvätta tvätta tvätta som gäller och sen linda Snorp i ett paket!
Trött blir man, men någongång måste man ju ha otur också, Snorp har typ aldrig varit dålig så jag ska inte klaga egentligen. Det finns folk vars hästar är dåliga hela tiden eller har allvariga fel så man ska inte klaga över lite balltramp och mugg.
Vi får hoppas att det ger med sig fort så att Snorp och Johanna får komma ut på tävlingsbanorna igen, snarast!
 
Hjälpte Rebecka och hennes otroligt söta och snälla lilla tvååriga hingst igår också, det var andra gången han var uppsutten och han är så jäkla snäll. Helt sjukt!
 
Efter stallet var det mys med min fina Emma, blev lite senare än planerat men vi hann att ses i alla fall och det är det viktigaste! Det bjöds på pasta med kassler och baconsås, super gott!
 
Nu ska jag kasta i mig lite frukost, sen blir det stallet i stället hela dagen lång för att sen avsluta min kväll hos Johanna, Grey´s mys it is.
 

1 kommentarer

Rebecka

23 Mar 2013 23:36

Min stora påni! Har hittat hoppsadel nu btw! :D

Kommentera

Publiceras ej