Torsdag.

0kommentarer

HERRE MIN JÄVLA --- vad jag grejar dessa dagar för att mina vänner ska ha det bra på Nyår. Maj Gadd, säger jag bara. Jag och min röda discokula bara far från affär till affär. Men snart så är dagen äntligen där och så fort all middag är klar så är ju faktiskt jag klar också. Då är det faktiskt gästernas tur att leverera. Jag är dock lite stressad, eller kanske inte stressad men våran hall är ju inte klar, så vart ska jackorna ta vägen. Sängen säger alla men jag kanske inte vill ha allas jackor på sängen. Toadörren är inte klar, så det kommer inte att gå att stänga dörren, vilket egentligen bara är ganska roligt. Eller jo, det är klart att man kan stänga dörrfan men det går inte att låsa.
Men jag tror att jag kommer känna mig lite mer harmonisk i morgon då jag fått upp borden och fått alles på plats.
Jag och superpappsen hämtade bord och stolar idag så vi slipper sitta som små japaner på golvet.

Snorpan skötte sig i alla fall ganska bra idag måste jag säga, dressyrsadeln var på och ryttaren var på G.
Mammsen skrittade ut först i det härliga vädret i tjugominuter, supermami.
Jag jobbade mycket mycket skritt, flyttade på volt och fyrkantsspår, jobbade på att hon skulle länga steget i både högform och långform. Serpentiner är något som jag faktiskt nästan alltid gör. Tycker att det funkar super på snorpo, flyttar ibland lite i bågarna också. I travarbetet jobbade jag idag med mycket tempoväxlingar och lösgörnade, alltså precis som jag gör varje dag. Men idag lade jag mycket stort fokus på att hennes bakben verkligen skulle komma under henne, och fin blev hon. Min älskade lilla häst.
Galoppen vill jag bara gråta mig till sömns med, men den har blivit mycket bättre och på slutet galopperade hon riktigt riktigt bra. Ska lägga superfokus på dressyren nu ett tag. Kanske få Cajsa eller Johanna att rida henne minst en gång i veckan. Men som sagt, man märker små små förändringar om man bara öppnar ögonen ibland och inte låser sig.

Nä men om man kanske ska gå och diska eftersom James uppenbarligen tagit julledigt, så typiskt han.



Kommentera

Publiceras ej