Dressyr-Snorp på tävling!

1kommentarer

Hallihallå i stugorna! Täby-Roffe här, fast idag får det nog bli Täby-Tinne faktiskt. Varför? Jo, idag har jag och Snorp varit och tävlat dressyr. Dressyyyyyr! En liten warm-up inför den lokala dressyren på Djurs som vi ska vara med på i slutet på April. Så vi tänkte att det kunde vara bra att utforska tävlingsplatsen lite en gång innan, därför åkte vi iväg till ovan nämnda plats och red en klubbtävling, LB:1, vilket är samma program som vi ska rida i April.
 
Snorp kände av läget redan när jag tog in henne från hagen på fm och ställde henne i gången för att knoppa. Nervös!!! Var tvungen att hetsbajsa ett par gånger och absolut inte stå still under tiden jag knoppade. Fick dit hårbollarna till slut i alla fall. In i släpet och off to Djursan. 
 
Väl där så fick hon gå in i stallet för att bli lindad (fiiint ska det vara - vita lindor!) och påklädd. Sen mot framridningen. Hon kändes väldigt fin idag, bättre än förväntat. 
 
Sen in på banan då. Snorp tog det hela med lugn, var inte alls så spänd som man kunde ha förväntat sig. I programmet var hon så himla duktig!!! 3 "missar" blev det, första halten var lite all over the place och sen hade jag ett onödigt avbrott i högergaloppen som var helt mitt fel. Glömde driva... Satt väl och mös lite för mycket och glömde bort benen antar jag. Men snabbt en ny fattning som dock gjorde att den ökade galoppen på diagonalen blev lite spänd så det avbrottet var väl inte det bästa vi åstadkommit. Men förutom de 3 missarna så gick allt super! 
 
66,72% fick vi ihop i alla fall och det är väldigt bra tycker jag. Så himla nöjd och stolt över henne! Det lustiga är också att hon som vann hade bara 1,5 poäng mer. Så hade jag inte glömt bort att driva och sluppit avbrottet i galoppen så hade Hopp-Snorp gått och vunnit sin klass. Stort!
 
Nu är vi taggade inför den riktiga tävlingen i April, det ska trimmas ordentligt tills dess. För man får ju inte glömma att Scilla faktiskt inte är helt igång och behöver stärkas mycket mer efter att ha varit avställd i typ 4 mån.
 
Vill ni se film? Klart ni vill, här kommer den.
 
Fridens liljor!
 
/Täby-Tinne
 
 
 

1 kommentarer

Tanya

18 Mar 2014 21:17

Men åh så fina !!!!

Kommentera

Publiceras ej