Veckan som gått.

0kommentarer

I måndags hade jag sovmorgon då bästa Maria jobbade i stället för mig efter min härliga helg :)
Så fruktansvärt skönt att vakna upp och sitta under täcket och dricka te och äts frukost och bara mysa.
5 av 5 toasters.
Var i stallet vid halv elva, mockade gjorde hönäten och begav mig med min partner in crime och Anna och Becca till Börjes, partybilen levererade som vanligt!
Hästarna hade vilodag.
Kvällen tillbringades hos mina älskade Annika och Johan, middag och hårfix, så himla skön och härlig helg.
Älskar deras nya lägenhet och det var superhärligt att få träffa Johan, inte sett han på år och dagar.
 
Tisdagen red jag inne på lilla Snorp, jajamensan på bettlöst. Nya grejen, älskar´t!
Hon kändes riktigt fin i alla gångarter.
Red cirkus 30 min, sen fick hon vandra lite i skritten.
Fenomeen fick ett dressyrpass.
Kvällen mystes hemma hos Karlström med Anna och Becca med Carbonara och glass :)
 
Så kommer vi till dagens datum, idag har det varit en rätt bra dag!
Vi har fått massa hjälp av gulliga personer när tiden bara sprang iväg!
Vi hann hem för lite lunch och gull med världens sötaste puppisar ♥
innan det var dags för att lasta in Snorp som skulle på återkoll och kolla på ett litet töntigt sår som hon lyckats sparka på sig!
Det är verkligen töntigt, för cirka två veckor sedan sparkade hon på sig på höger fram, blev lite varm och svullen sen har det gått ner men så fort man tvättar det och skorpan lossnar så blir hon varm?!
Snorp hoppade in i transporten and off we go.
Väl inne på kliniken skötte hon sig exemplariskt som vanligt, springa lite i gången och Henrietta kände och klämde. In med Snorp till ultraljudet och eftersom hon är världens bästa häst så struntade vi i sedering.
Är himmelen blå? Visst är den det och Snorp stod som ett litet ljus och ingenting hittades :)
Eller Henrietta såg en liiten svart prick vid griffelbenet som hon ville ta en plåt på för att utesluta att hon inte sparkat sig illa, så in i nästa rum. Snorp var så sjukt duktig, ingen sedering här heller!
Älskade lilla pony ♥
Ingenting syntes på bilden så hon får skrittas denna vecka sedan är det bara att tuta och köra :)

Nu har jag precis bjudit Johanna Banana på lite middag, Lax med Pesto och feta blev det idag!
Nu Grey´s.
PUSS
 
 

Kommentera

Publiceras ej