Fredag idag.

0kommentarer

Jaaa, det är fredag idag. Im so very happy. Trots att jag vantrivs och har tråkigt på jobbet så har denna vecka gått rätt fort ändå vilket är väldigt skönt. Igår var det Helena träning och det jag kom fram till är det att jag inte kan rida. Jag är fan rätt dålig på det. Men satan va jag ska satsa nu, Helena på torsdagar och Cajsa en eller två gånger i veckan och sen får vi se så småning om jag vågar rida för Anna. Hur som helst, igår fick både jag och Snorpan kämpa av dess like. Min horsie är som sagt ingen du bara hoppar upp på och glider runt med. Eller jo om du inte kräver något men hon kräver. När hon blir fin blir hon så himla fin. Igår kände jag hur ryggen kom upp och hon var i båda tyglarna emellanåt. Men satan va man får rida. Nu gäller det bara att stärka stärka och stärka. Jag måste hålla mig kolugn så fort det gäller bommar och tänka unghäst. Ingen press eller stress. Men det borde ju inte bli ett problem, eller.. Jag älskar ju att rida unghästar, tycker att det är så mycket roligare. Men det handlar mera om att jag inte får tänka på vad Snorpan kan utan vad jag faktiskt vill att hon ska, och det är ju just de, att hon ska bli lugn och inte spänna och stressa upp sig. Bara att tänka om, jag har fått tänka om väldigt mycket denna hösten. Jag hade ju som plan att jag skulle startat ett bar 1,20 innan detta året var över men nu blev det som det blev och jag kommer nu nästa år få åka ut och "tävla" 0,90 ist tills hon har lugnat och stressar ner sig. Så det kommer bli ett par trippar till Djursan. Eller så får jag inse att jag är helt värdelös och så får Johanna börja hoppa på henne. Ja, Johanna är alltid mitt första alternativ. Annars igår så var Emma helt sjukt bra, Tollan var så himla lugn och fin. Ja försöka beema över lite Tollan feeling till Silly men det gick sådär. Är så himla glad att Ems kom till Upprätta och Tollan är så fin. Tollan är förövrigt släkt med S, det ni. Hon vart bara en aningens finare.

Kommentera

Publiceras ej