Söndag.

0kommentarer

Men oj jag har ju inte hunnit blogga på flera dagar, så kan det bli under julhelgen. Men då har ju jag också så mycket mera att berätta. Ja kan ju börja från i fredags.
Emma hade äntligen kommit hem och vi skulle hoppa. Jag tänkte ta det ganska lugnt då jag hade hoppat litegranna i måndags. Jag tar det väldigt lugnt med i gång hoppningen på lilla Snorp. Vill ju inte göra något förhastat bara för att jag vill, måste ju tänka på min lilla älskling så hon inte får ont igen.
Hur som haver så hoppade en linje med räcke tjugoen meter till en oxer och sen en lite tricky sväng för snorp till en oxer. Men snorp var helt perfekt. Hon var lugn och härlig under hela passet. Det är ju det vi tränar mest på nu, att hon ska vara avslappnad med bommar och hinder. Det går framåt.
Hon var som sagt väldigt väldigt superbra.
Slutade med att vi hoppade oxern i trickysvängen på en och tjugo.
Vi har inte hoppat så högt på över ett år, och hon bara flög över.
Ni fattar inte, det känns som att man kanske hoppar nittio centimeter när hon hoppar.
Det var den BÄSTA julklappen jag fick.
Hon är frisk.
I somras när vi åkte och kollade henne så märkte jag det som sagt mest i hoppningen, hon rev på en och tio, något hon inte brukar, men nu så flög hon över.
Min fina fina häst.
Emmsan hoppsade en och femtio med Tollan och hon var minst tio, femton centimeter över.
Så sjukt fin den där hästen.

Igår var det Julafton, för första året så var jag inte med på Djurs, det kändes så himla märkligt.
Som att något saknades men jag och mammsen red ut på Snorpan och Duran i det härliga vädret.
Jag hade världens mysigaste Julafton med både min egna och Martins familj.

Idag har jag bara städat undan, myst med snorpan och tittat på Martin medans han målar våran hall.
Snart är den klar. Som jag längtar.

Nu ska jag fortsätta mysa.

Kommentera

Publiceras ej