Måndag, igen.

0kommentarer

Jahaja men då var det måndag igen. 
Måndag är första veckodagen som i Norden är uppkallad efter den fornnordiska guden Måne. Fornsvenska manadagher. På latin dies Lunae, Lunas dag, efter den romerska mångudinnan Luna.
Måndag kommer efter söndag och före tisdag och är sedan 1972 officiellt veckans första dag i Skandinavien. Måndagen är för många kulturarbetare en ledig dag, varpå flera stora teatrar inte ger några föreställningar på just måndagar.
Där fick ni lite fakta om måndagar.

Igår började jag som sagt min dag på Globen och hästelihopp med Emma och Sussie, mycket trevligt. Efter de var det Snorpantid som var apajobbig men som vanligt fruktansvärt gullig för att senare åka tillbaka till Globen igen men nu med min mamma. Som vanligt så hittar jag aldrig någonting på Globen, dock köpte jag tre olika gjordar. Så alltid något. Kvällens bästa måste ändå ha varit Musse som kastade av sadeln efter fas ett för att hoppa fas två barbacka. Mycket roligt.

Nu sitter jag här igen och ska försöka fylla ut min lilla tid tills klockan blir halv tio då Gustav kommer hit för ett litet möte. Ska bli väldans intressant och höra vad han har att säga.

Tjockishäst på bete ♥

Kommentera

Publiceras ej