nämen vad det går.

2kommentarer

Nu får jag skärpa mig men sicken helg jag har haft. Fredagen började med stallmys, som ledde till papimys då han ansvarar för Snorpans täckestvätt. Jag passade även på att tvätta och dammsuga hela bilen, sen tillbaka till stallet för mera mys och ridning. Dagens pass blev "hoppning".
Hela 80 cm hoppade vi, men sen var det ju också första gången på "hinder". Hoppade trestuds till ett räcke med fyra galoppsprång emellan. Snorpan tyckte att det var rätt roligt.
Crazyhorse satte fart som om det vore enochfjortio hon skulle hoppa.
Jag längtar satan efter att få hoppa.
Kvällen bestod av hoppgrupp på Djurs och pyjamasparty hos min allra bästa.
Eftersom vi är kanske världens sämsta människor så började vi kolla på en film klockan tolv fast vi visste att vi inte borde så kvart i tre tvingade vi oss i säng då vi skulle upp klockan tio i åtta. Heja oss.

Lördagen
började fint med en härlig rågbulle ala Mamma Hallerstedt, en härlig biltur med Dalia och Melina.
Dalia kammade hem "dagens" alla kategorier man bara kunde.
Hur som helst, Johanna gör hästkunskapsprovet, hästarna visas upp och Johanna får en häst som är en blandning mellan Zeppan och Taikon.
Hur skulle detta gå..
Jo men det gick ju alldeles utmärkt, hon gick eller red kanske man ska säga och VANN klassen.
HERREGUD.
Efter dagens prestationer så låg Johanna i ledning. Spänningen var olidlig inför söndagen. Skulle hon vinna i år igen. Hoppningen är ju trots allt Johannas starkaste gren.

Ingen visste....

Söndag. Hästarna visas upp, Johanna sitter bokstavligen och bitar av sig alla naglar för att hon är så fruktansvärt nervös. Man vill ju inte få en dålig häst.
Men snygg ska snygg häst ha så hon roffa åt sig dagens snyggaste häst.
Hon fick häst nummer sjuttiosju, startade som sjua och hästen var sju år.
På framridningen tappade hon en knapp till kavajen, kunde hon fortsätta... Man kan ju inte rida in och se ut som en lastbilschaffis med trasiga kläder men hon tog sitt förnuft till fånga och drog ett mantra som va: 
"Carpe Diem" (fånga dagen)
 
och gick in på banan. Allt såg väldigt bra ut tills hon rev näst sista hindret i omhoppningen. Jag slet av mig håret och skrek rakt ut, NEEEEEEEEEEEJ! men bommen trillade iaf.
Vad händer nu undrar alla, ska hon inte få behålla titeln som Sveriges bästa ridskoleelev..
Vi sprang omkring som yra höns och räknade poäng och placeringar tills vi nästan svimmade.
Jag grät, jag orkade inte längre.
Alla deltagare samlades mitt i manegen mellan två Agria infångare som de glömt att ta med sig ut, alla de där duktiga som hjälpte till alltså.
Ingen visste..., skulle hon vinna eller skulle hon komma två.
Jag slutade andas, och plötsligt så säger rösten i högtalaren, segrare 2o11 är:

JOHANNA HALLERSTEDT.

HON VANN, HON GJORDE DET IGEN.

Det är ju inte för inte som jag kallar henne för min bästa.
Hon lever alltid upp till de, både innanför och utanför manegen. ♥




Idag började jag förövrigt på mitt nya jobb, det kommer nog bli bra. Jag hoppas på det iaf.

Nu måste jag sova. Go´natt.

2 kommentarer

JH

21 Nov 2011 23:53

Ha ha ha, du är så störd! Men sjukt rolig. Tur att det gick vägen i helgen, antar att man hade fått skämmas annars. Vad smal jag ser ut på bilden förresten, har du varit framme och lekt lite med photoshop..? :)

Dottern din

24 Nov 2011 18:02

Du har fått en ny läsare mamma! Dags att uppdatera mer så jag har något att läsa! ;))

Kommentera

Publiceras ej