Team Snorp på äventyr, igen.

0kommentarer

Hallå där ute i stugorna! Täby-Roffe här. Jag har ju blivit beordrad att blogga efter varje tävling, så här kommer mitt andra gästinlägg.

Ja, idag var det alltså hopptävling på Sollentuna Ridklubb som stod på agendan. Idag skulle vi för första gången hoppa 2 klasser, det var ju spännande att se om Snorp skulle orka med det. Eftersom vädergudarna hade fått nåt slags psykbryt dagen innan så hade det ju snöat helt galet mycket. Trevligt nog så bjöd i alla fall denna dag på massa sol och en hel del plusgrader så snön smälte bort. Dock så innebar detta att det var lervälling 2000 överallt. Och där det inte var 15 cm gyttja var det vattenpölar lika stora som Ösbysjön. Framridning och framhoppning var utomhus i typ endast lera och vattenpölar. Snorp skötte sig dock fin-fint, och efter lite framridning förflyttade vi oss till ridhuset där banan var. Man var ju snygg och fixad när man satt upp på hästen, detta var nu ett minne blott. Vita senskydd som knappt längre syntes, halva hästen täckt med lera och själv hade man lerstänk upp till (ja faktiskt) axlarna. Allt under knähöjd var också lerinpackat.


På banan var Scilla jätteduktig och vi satte vår första felfria runda! Lite snöpligt dock kom vi 2 nummer utanför placering, var tvungen att gå en lång väg runt ett hinder i omhoppningen som tog en del tid plus att det blev lite svårt att svänga till sista hindret. Men jag och Gabs (plus resten av gänget) är i alla fall väldigt nöjda. Duktig Snorp.

Sen var det dags för klass nr 2, 1.10. Där var Scilla verkligen fin på banan, inga tendenser till att bryta av eller liknande. Jättefina språng.  Jag satt och bara mös där uppe på ryggen. Det ska man tydligen inte göra för mycket för då kan man visst glömma bort banan. Något jag typ ALDRIG gjort förut. Men när jag landar efter hinder nr 5 så har jag ingen aning om vart jag ska. Kollar febrilt runt efter ett passande hinder att skutta över. Hittar hindret när jag nästan har passerat det så det hoppade vi helt snett och Scilla var bananformad i språnget. Således blev det ett nerslag. Blev då så irriterad på mig själv att jag glömde räta upp mig i kombinationen (som var nästa hinder) så då rev vi b-hindret där också.

Summan är alltå: Jättebra första klass, Snorpan var bra, jag var bra. I andra klassen var Scilla jättefin, piloten klantig. Jag var rätt bra innan jag tappade tråden, men jag blir så irriterad på mig själv att jag gör ett sånt "rookie mistake". Men i det stora hela så var det en väldigt bra dag och Snorpan orkar ju tydligen gå 2 klasser nu och är mer fokuserad på sin uppgift än tidigare. KUL!

Bjuckar på tre bilder, filmer kommer inom kort. Givetvis är en av bilderna en av dagens failbilder. Finn ett fel.



Kommentera

Publiceras ej