Tjack-Snorpan!

0kommentarer

Igår fick jag äntligen pussa på min favorit mule igen. dock så kanske det inte var Snorpans favorit dag ur hennes synvinkel. Började med att ta in henne för att höra att höger bak var lös.... Ah, jag blir galen!

Hur som helst så var Anki där och visade hur man skulle dra av skorna, så nu kan jag det också. Super Anki.

Jag börjar fundera på att göra Snorpan till en barfota häst ett tag. Mellan tävlingssäsongerna, så att hennes hovar kan komma på banan igen. Detta är ett bevis på hur viktigt det är att man hittar rätt hovslagare, nu gjorde jag det för sent tyvärr men det kommer nog bli bra igen. Jag har pratat massa med Anki om diverse saker idag och känner att det nog kommer bli bra till slut. Men mer om det någon annan dag. För jag berättade ju faktiskt om gårdagen, haha.

 

Efter skoincidenten så var det klippning som stod på schemat och Johanna rullade in på stallplan, hon fick öva lite klippning och gjorde ett super bra jobb. Så nu är Snorpan så fin så fin. Sen tog vi en lunch paus som bestod av kycklingsallad Ala mig innan det var dags att rida. Snorpan kändes väldigt pigg och fräsch. Hon är en sådan guldklimp när hon är det humöret. Fick i alla fall rida satan eftersom Johanna körde payback time på mig så både jag och hästen flöt bort i svett till slut. Vi övade på förvänd galopp där Snorp var helt med på noterna, inte ett enda omslag. Duktig tjej, vi har inte övat så där jätte mycket på de så jag var super nöjd med lilla Sessan.

Sen övades det på "längning" upptag och samling. Hon var så fin!

Super Sessan!

 

Efter ridpasset så var det dags igen, nu var det badning på schemat. Nu kan man säga att Scilla var mindre nöjd!

Att tvätta huvudet på Diamond Scilla är som att leka med döden. Haha.

Hon gav Johanna en sådan skön dödsblick igår att jag höll på att avlida av garv men ren och fin vart hon!

Men sen slapp hon oss och vi åkte en sväng till Söderby för att kolla lite, Johanna har ju aldrig varit där och det kan ju vara en bra idé att ha sett stället man ska flytta till.. Vi passade på att lämna in kontraktet också.

Kommer kännas väldigt märkligt att lämna Upprätta efter 3 år. 

 

På kvällen körde vi grillmys på kolo med hela familjen Taikon.

Mamma, Pappa, Martin, Johanna, Fredrik, Linda och sötaste Neo.

Det vart grillad kött med stekt potatis från murrekkan med tzatziki och sallad.

Till efterrätt vart det mammas fantastiska jordgubbspaj och Lindas otroligt goda blåbärsmuffins.

Jag och Johanna åkte senare hem för att sitta på ballen och prata skit till klockan 02 i morse med te och varsin muffin. Mys på hög nivå.

Hon är bäst min fina gamla tant.

 

Idag har jag och mammsen varit i stallet på morgonen, Snorpan var vildare än tam.

När jag skulle skritta fram kände jag att hon var laddad till tusen, i traven var hon som en tickande tidsbomb och i galoppen så bockande hon och drog iväg. Haha, jag skrattade så mycket åt henne idag. 

Så till slut så kände jag okej, hon vill ju bara busa runt så jag hoppade av, tog av henne grejerna och innan jag knappt hann ta av tränset så hade hon gett sig av i en bockserie följt av lite kastade framben etc.

Gullan, hon sprang runt och busade och bockade i typ 20 minuter.

Så jävla söt!!!

 

Nu ska jag strax åka och jobba för att senare åka in till stan och mysa med bästa Patrik, han nya tjej och Smarre.

 
Min vackra varelse!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej