Julkurs dag 2.

1kommentarer

Jag måste ju börja med att tacka Helena för att hon är så himla bra och har hjälpt mig och Scilla så himla mycket. Hon är helt fantastisk!! 

Idag så var det då hoppning på schemat, vi började med att rida fram i galopp på en volt, få hästarna på utetygeln och runda för inne skänkeln. Snorp var fantastisk.

Sen började vi hoppa fram på en 5,5. Vi skulle ha hästarna framför oss och Scilla var framför mig kan man säga. Så framför att hon tog det i studs. Haha. Så jag fick smyga in resten av passet. Gullan ♥

Sen lade vi till studsen efter och galoppbommarna till ett stigsprång. Snorp var super även här :)

När vi hoppat igenom detta på lite olika höjder så fortsatte vi från 5,5: van till en oxer på böjt spår och sen runt till ett räcke, runt till långsidan till räcke, fem galoppsprång till en oxer. Scilla var supertaggad.

Hon hoppade super på oxern.

När vi höjde hoppade hon så väl, jättekul verkligen.

Sen skulle vi avsluta med en bana men jag kände att eftersom hon var så super och inte varit igång super länge så valde jag att bara hoppa 5,5: an till oxer och sen långsidan.

Nu har jag skrivit typ 600 ggr att Scilla var super men hon var verkligen det.

Det var så himla kul idag att jag till och med fick lite sug att tävla!!

Ja, ni fattar ju.. Haha.

Jag red omkring med ett leende på läpparna hela tiden :)

Älskade lilla häst ♥

Mamma skrittade ut på före och efter.

Hon fick sen gå ut i sin vanliga hage igen..

 

Kristin skickade ett mms sen på Snorp, hon stod och sov vid björken alldeles själv. Haha.

Hon var nog lite trött.

 

I morgon ska Scilla longeras med longeringssystem för första gången, min bästa Emma ska hjälpa mig då jag aldrig gjort det förut och hon är ett proffs ;)

 

Men nu ska jag mysa med min lilla Smarre, hoppas ni får en härlig kväll Amigos.

 
♥♥♥
 
 
 

1 kommentarer

Emma

28 Dec 2012 20:55

Ni var bäst idag! Fina ni <3<3<3

Kommentera

Publiceras ej