Snökaos, snömys, you name it!

0kommentarer

Snö var det i alla fall. Håll i hatten va det har snöat och blåst framför allt idag! Trodde flertal gånger idag att jag skulle blåsa bort! Dagen började i alla fall med att Papi hämtade upp mig 06:10 för färd mot stallet, Snorpo skulle ju in till kliniken idag eftersom hennes mugg har gått all in crazy style!!!
Hjälpte Super Kristin med att fodra och släppa ut hästarna, klockan 08, en halvtimme innan vi skulle fara så ringer det från kliniko och säger att veterinären inte kan komma då hon är insnöad... Typan tänker jag, HELL NO tänker Kristin. Haha. Så hon kirrar en senare tid till oss. Tack gud för det för Snorpo har ont i sin lilla tass.
Alla, och då menar jag ALLA säger: NEJ, åk inte in idag, ni kommer åka i diket och jada jada.. 
Men envisa som åsnor så åker jag och Krisitin i alla fall. 
Det gick hur bra som helst, på dit vägen hade vi sikte 0.1 men vi kom fram med endast 5 minuter försenad.
Snorpan skötte sig exemplariskt och fick med sig penicillin hem, som hon ska få i 5 dagar.
 
Hemvägen gick också smidigt, men när vi lastat ut hästen och ska parkera släpet så sitter vi fast. 
Haha, fast va?!
Vi har klarat oss hela vägen fram och tillbaka men nör vi väl kommer hem så kör vi fast...
Men lyckades ta oss loss.
 
Jag var också insnöad, inga tåg eller bussar gick.. Yippie.
Hur skulle jag komma hem?
Martin jobbade, pappa jobbade, gå kände jag inte riktigt för.....
Till slut efter X antal timmar i stallet fick jag äntligen skjuts en bit av Emmsan, sen kom Martin och hämtade mig.
Så nu är jag äntligen hemma igen..
Lagom till Grey´s! 
 
Dagens bästa: Kristin
Tack för att du är världens absolut BÄSTA!
 

Kommentera

Publiceras ej