Diamond Scilla

0kommentarer

Kärleken till min häst idag är enorm. Hon var så satans duktig idag att jag i en timme bara red omkring och log. Duktiga duktiga häst. Idag hade vi en övning som enbart var i galopp. Min och Snorpans favorit gångart. Speciellt inomhus. Fab. Men till min stora förvåning var hon helt fantastisk. Vi fick fyra avbrott sammanlagt?!?! Hur bra är inte det. Inte speciellt tänker ni men för att vara snorpan så är det stort, speciellt när man ska galoppera i så samlad galopp man bara kan. Ah, hon är så bra. Bästa hästen. På ena långsidan hade vi tre upplagda bommar som en trekombination, där snorpan kortade ihop sig riktigt bra och vi kunde få in en massa galoppsprång för att senare bara flyta igenom, hon var så duktig. På medellinjen hade vi galoppbom, kryss, 8,5 meter till ett stigsprång, 9 meter till ett kryss med bom efter. Snorpan skötte sig galant här med. Och på andra långsidan hade vi snett igenom galoppbom ett galoppsprång, kryss, ett galoppsprång, galoppbom sedan red man runt stigsprånget så man kom snett igenom till galoppbom ett galoppsprång, kryss, ett galoppsprång, galoppbom. Där red man först långsidan med de tre blockhindrena och sedan in på de två på andra långsidan och sen låg man och rullade så ett tag. Snorpan skötte sig kalas.

Asså, hahaha. Fölåt för denna fula skiss men jag pallar inte och Johanna väntar.Men ni fattar säkert.
 Hörs i morgon.



Kommentera

Publiceras ej