Snorpan. Min Ögonsten.

0kommentarer

Jag har världens bästa häst. Finast är hon också.  Sicken resa min lilla pony gjort de senaste 6 månaderna för att inte tala om de senaste 3 månaderna. För 3 månader åkte vi ut på Snorpans och Johannas första tävling, Botkyrka, Snorpan var spänd och ofokuserad. Andra tävlingen var på Södertälje där hon också var spänd och fokuserade på allt annat än Johanna. Tredje tävlingen var på Sollentuna och det var där det började släppa, hon nollade 1 meter och hade två rivningar i 1.10 men hon lyssnade på Johanna och var fokuserad på enbart Johanna. Fjärde tävlingen var på Huvudsta och Snorpans första utetävling, alla som varit på Huvudsta vet att det är en väldigt rörig tävlingsplats som både jag och Johanna ändå tycker väldigt mycket om och Snorpan var kalas, hon kom 3:a i 1.10:an.

Femte tävlingen var på Märsta och Snorpan var kalas, kom 2:a i 1.10:an, Snorpan var en liten tröttis och orkade knappt galoppera ärevarvet. Haha. Sjätte tävlingen var på Enskede och Snorpan hoppade högt över alla hinder, dock så rev hon sista i grunden men var superfin. Sjunde tävlingen var på Årsta Runsten, debut i 1.20 på gräs, Snorpan tyckte att det var så kul att hon drog iväg och sket fullständigt i vad Johanna. Haha. Tjack-Snorpan. Åttonde var nu i lördags på Vallentuna, hennes första 1.15 och Snorpan var super taggad och hoppade jättefint och spänstigt och slutade på en 4:e placering av 60. Samt var i igår, söndag, även den på Vallentuna, hennes andra 1.20, hon var trött men kämpade på mycket bra, hoppade inte alls lika spänstigt men hoppade med god marginal över alla hinder, dock så trillade en bom och hon slutade på 4:a fel och på en 28:e plats av 80. Hon har alltså gått från 1 meter till 1.20 på 3 månader och 8 tävlingar.

Det kan låta som att vi gått framåt väldigt snabbt men det har absolut inte känts så och jag har tagit det otroligt lugnt med henne och fokuserat mycket på att hon ska stärka sig under mina 2,5 år med henne. Snorp hoppar bättre på högre höjder och blir mer nonchalant när det är lågt. Jag är så otroligt stolt över min fyrbenta vän. Hon är en riktig klippa och jag kan inte begära mycket mera av henne just nu. Hon är så fin. Min lilla fina ögonsten. Igår fick hon gå ut på ett litet kort sommarlov, denna vecka är hon helt ledig och nästa vecka ska hon bara skrittas. Hon vilade ju i 1,5 månad i höstas och fick även vila lite i vintras. Nu ska hon ta det lite lugnt men den 19/8 är det dags för min bästa flickor att inta tävlingsbanan igen. Johanna och Snorpan har verkligen hittat varandra och det har kul ihop. Snorpan har även börjat fatta detta med ärevarv nu. Haha. 

Här kommer film från igår, men från en annan vinkel. Papi som filmat. 

Kommentera

Publiceras ej