Stallet i stället.

0kommentarer

Idag har det varit en lite hektiskt dag men ändå en bra dag. Började som sagt min dag i stallet med morgonfodring och utsläpp. Min fina Emma kom och hjälpte mig med de sista hästarna, hon hade även tagit med sig frulle till mig. Göllan. Sen var det banbyggning på agendan. Det var en massa bommar idag, massa studs. Cajsa, du hade ÄLSKAT dagens övning. Snorpan kändes jättefin i framridningen. Jag kunde korta henne i galoppen och länga galoppen utan att hon blev springig. Vi började dagens arbete med att lägga upp stigbyglarna i traven och snorpo var super. Hon kändes mjuk och följsam enda tills vi skulle börja galoppera över bommarna. Det är som att man trycker på en knapp så blir hon hetsig och spänd så efter två varv bröt jag av till trav och gjorde övingen i trav, då började hon slappna av igen. Efter det så var hon super. När vi fick ta stigbyglarna igen var hon som en smörklick. Galoppen gick kalas och jag kunde bara rulla runt i övningarna. SÅ duktig var hon. Jag sa att min sista Helena träning var den bästa men den här slog det med hästlängder. Det känns äntligen som att vi kommer någonvart. Inget avbrott, inget studsande och ingen stålfjäder. Fina fina hästen. Jag tror att Snorp kommer vara super i morgon. Hon är i alla fall lösgjord.
Efter träningen var det dax för lunchfodring och rallyfart till Håkan som skulle hjälpa mig med nyckeln.
Och vet ni va, han fixade den. Jag kom in i lägenheten så nu ligger passet i bilen. Så skönt.
Allt är klart för morgondagen, allt är smort och transporten är klar. Nu är det bara ryttaren och hästen som ska bli klara också. Hann även städa lite när jag kom hem. Så nu sitter jag i soffan och myser. Ska snart gå och lägga mig, ska försöka hinna rida Durre eller Iffe innan tävlingen.

Här kommer en skitful banskiss från idag. Visa lite förstående.

Kommentera

Publiceras ej