Helena Schiller träning

0kommentarer

Åh JA vad glad jag är. Snorpan var hur bra som helst idag. Hemligheten ligger i min mammas matsäck och min blodsockernivå. Haha.
Skämt och sido så var Snorpo verkligen bra, vi hoppade en väldigt rolig övning idag som innehöll en och annan omhoppningssväng. Yeay. Jag älskar omhoppning. Bästa bästa.
Vi började med att hoppa fram på en åttvolt, krysset till räcke, till krysset, till oxer. Det var väldigt trångt för Snorpan men hon skötte sig bra. Sen hoppade vi hindrena på medellinjen, alltså krysset till ett stigsprång där det var 19 meter emellan, 5 normala galoppsprång. Snorpo var kalas. Efter det la vi till trippel och plank. Snorpan var super i svängarna, med att hålla galoppen, lite hetsig och en och annan gång galopperade hon i sina 5 meter galoppspång men de gick de med. Hon har blivit så mycket bättre på att komma tillbaka och korta sig snabbt. Sen hoppade vi lite olika linjer.
På slutet var det dags för en liten bana. Kryss till räcke, snabb sväng till höger runt på planket, snabb sväng till vänster till oxern, räcke, sväng snabbt över ridbanan, byte runt planket till trippeln, 5 galoppsprång och avslutning på räcka. Scilla var sjukt bra, hon hängde med i varje sväng, var framme och uppe i galoppen och hade egen bjudning hela tiden. Hon var min lilla super häst idag. Så himla fin. Göllan.

Ibland så är verkligen min häst bäst.

Haha, jag ber om ursäkt för min lilla "målning"

Kommentera

Publiceras ej