Ny vecka, nya tag.

0kommentarer

Ny vecka, hej och hå. Avslutade förra veckan med lite hoppning på söndagen igen då Snorp var lite wild and crazy i lördags. Byggde upp en liten serie och kastade upp Johanna. Hon var inte alls lika spänd eller hispig som i lördags men det måste ha varit något för hennes box såg ut som sju svåra år i söndags. Men som sagt hon hoppade väl och avslutade med ett språng på 1,40. Eller nu ljuger jag för efter hon hade hoppat det språnget så sänkte jag allt till typ 60 cm så det var ju sista språnget.

Igår skrittade jag ut med Eva och Carisma i cirka 40-50 minuter innan jag gick in i ridhuset. Fokus på att hon i galoppen inte skulle dyka utan vara uppe hela tiden. Hon tycker såklart att det är skitjobbigt men på slutet vart det riktigt bra. Traven var hon SUPER i, mjuk och mysig. Hon har börjat få upp sin kondis också, hennes puls har börjat gå ner mycket snabbare efter pass. Yeay.
Idag ska jag nog rida ut.

Kommentera

Publiceras ej