Pappas födelsedag och en NY SADEL!

1kommentarer

Igår kom ju Sharpman ut till oss för sadelprovning, jag älskar sånt, tycker att det är så sjukt intressant!
Först provade vi Snorpans nuvarande sadel, när hon stod still så tyckte hon inte att det var så farligt, men förstod att den åkte bak då den låg lite mot bogbladen, hur som så hoppade jag upp och skrittade runt.
När jag började trava så bad de mig nästan stanna på en gång och hoppa av då sadeln gled bak typ 10 cm, så vi fick prova en annan sadel, en fransk sadel som heter Altair.
Sjukaste känslan, när jag hoppade upp kändes det som att jag satt i en uppförsbacke, haha, men Scilla rörde sig som aldrig förr och då var hon ändå lite mör från dagen innan och sadeln rörde sig inte en millimeter!!
Awesome!

Så nu äger vi en ny sadel, yeay.
Pappa den stackarn fick komma och lösa ut mig på sin födelsedag.
Jag tänker inte berätta vad den kostade men vi hoppas att den var värd det!
Men det tror jag :)
 
 
Efter stallet så var det mys med familjen hemma hos mami och papi som bjöd på god mat och sjukt god efterrätt.
Min dator och ajfone är inte bästa vänner så ni får tyvärr vänta lite till med filmerna från helgen!
Kanske får åka förbi Johanna och lägga upp dom hos henne!
 
Nu är det bara två dagar kvar tills vi åker till Gbg, ska bli så jäkla kuuul ♥
Nu ska jag vakna till liv och äta frukost innan det bär av mot stallet!
 
Födelsedagsbarnet ♥
 
 

1 kommentarer

isasriddagbok.blogg.se

24 Apr 2013 07:31

Prisses hoppis passar nog inte längre tror jag. den glider oxå bakåt. Och blir då lite osäker på dressyrsadeln oxå :/

Kommentera

Publiceras ej