Tävling Aspvik!

1kommentarer

Tjena hejsan!
 
På Chefs-Gabz vanliga begäran kommer här inlägget om dagens tävling på Team Aspvik.
 
Galet fint väder idag när jag, Gabz och min gamla trogna hästskötare Sara styrde kosan mot Team Aspvik för att tävla med Super-Snorp. Även G´s mami och papi var med. Vi beslutade ju vid förra tävlingen att stryka 1,10-klassen och bara hoppa 1,20, vi kör på en klass per dag nu ett tag. 
 
Började som vanligt med att knoppa och jag måste säga att jag verkligen har fått snurr på det här nu. Skulle nästan kunna säga att jag är grym på att knoppa men det säger jag inte. Det vore ju att skryta och sånt pysslar vi inte med...
 
Lastningen hemma blev lite av ett problem idag även fast vi körde på backa-in-släpet-i-ridhusdörren-så-det-inte-finns-plats-att-smita-åt-sidorna-tricket. Men vi fick hjälp av Sofie som har lasttränat sin ena häst ett tag nu och blivit rätt bra på hela grejen. Hon fick in Mupp-Snorp efter ett litet tag utan större dispyter.
 
Väl framme så kommer jag på att passet med vaccinationerna ligger hemma och myser i skåpet... Jomenvisst! Kalas! Jag har fan aldrig glömt nåt och så glömmer jag detta! Men som tur var så skulle Kristin komma och kolla så hon hämtade upp passet och tog med det. Hon kom precis i lagom tid!
 
Träffade även Rebecca och Natasha (och R´s fantastiska pappa förstås som alltid är med), Rebecca skulle också rida 1,20 och även debutera 1,30 idag!
 
Jag hade startnummer 64 (tror jag) och var sista start. Sånt gillas. Svettades runt på framridning och framhoppning och koncentrerade mig på att inte dö överhettningsdöden. Svårt. Scilla kändes iallafall fin och hoppade bra.
 
Från början så skulle dom ha med en bank i banan, vilket jag sett fram emot. Sjukt kul att hoppa bank liksom! Men nej, folk hade gnällt över detta (TROTS att det stod i meddelande till ryttare att den kunde vara med och TROTS att man kunde välja att hoppa ett annat vanligt hinder bredvid istället) så banbyggaren beslutade att ta bort banken och bara ha det vanliga räcket där. Besvikelsen hon Team Snorp var stor! Fällde möjligtvis en tår...
 
Aja, det var bara att gilla läget och rida ändå. Bedömningen var A:0 och det var typ den tråkigaste A:0an ever! Det fanns ingenstans man kunde välja en annan väg eller så, det enda man kunde göra var att fläska på i snabb galopp. Trist.
 
Scilla kändes i alla fall fin på banan och var mycket piggare än sist. Man fick förstås rida satan, men inte på samma sätt, det var inte lika "jobbigt" idag. Jag red bra idag också, jag tog rätt beslut och genomförde dem. Nöjd med min insats faktiskt! 
 
Resultatet blev i alla fall 0 fel och en 4:e plats! Woho! Sjukt kul. Mycket nöjd med Snorp idag! 
 
Sen fick hon bli lastad i sin åklåda och den här gången gick det ovanligt fort! Jag höll i kopplet och Gabban och Tobbe (som hade kommit precis lagom till att jag börjat rida fram, även fast han var tok-trött efter en sen och blöt natt - bästa gulle!!!) höll varsin lina runt baken på henne. Då gick hon in efter bara ett par minuter!
 
Vi intog då solposition i gräset bredvid banan för att kolla på Rebecca som skulle debutera 1,30. Hon var jätteduktig och red bra, ett par fel bara men hon kom runt helt klart godkänd! Blir nog fin-fint det där med lite mer rutin.
 
Gräshänget satte sina spår för när jag kom hem upptäckte jag att jag hade värsta bondbrännan. So not T-R style! Jahapp, så kan det gå när man hänger i solgasset i tävlingsskjorta i ett par timmar! Red ju fram ute i bara skjortan också (ja, jag hade ju ridbyxor och så på mig förstås...) så det blev mycket sol-exposure under dagen.
 
Hur som helst så är jag väldigt nöjd med dagen, hästen var fin, jag var bra, vädret var kalas och umgänget var top-notch!
 
Nu laddar vi om till nästa helgs tävlingar, då ska vi inta Årsta-Runstens gräsbana igen (hur ska det gå, kommer Snorp bli Tjack-Snorp igen???) Jag rider 1,20 bed A:0/A:0 på fredagen och 1,20 bed Poänghoppning (!!!) på lördagen. Ska bli galet kul!
 
Här kommer filmen från idag, enjoy!
 
Peace! /Täby-Roffe
 
 
 

1 kommentarer

Rebecca

07 Jun 2013 00:01

Jätte bra gjort och en 4:e plats och allt!! :) tack för de gulliga orden! Bästa hejaklacken!!! Kan man hyra er till alla tävlingar ;)

Kommentera

Publiceras ej