Onsdagar är nog min bästa dag i veckan!

0kommentarer

Igår var det ju onsdag, jag älskar onsdagar! Det händer så mycket kul då! Helena träning, mys med Johanna, Grey's osv. Igår var det en super onsdag! För det första så var Kristin i stallet mer än 5 minuter och utan att kräkas i en box, tummen upp på den!
Sen skrittade vi ut två ggr, först med Snorp, Cassie och Grissen och sen Malou och Whiskey!
Snorpan fick trava och galoppera lite i ridhuset, hon drog en långsida och drog då av sig en sko, är vi förvånade? Nej.
Men hon var lycklig och gullig så det gör inte så mycket, måste bara få nya skor på henne typ nu! Hon kändes annars väldigt fin!
Malou var hela fantastisk igår, gick även in med henne i ridhuset efter våran mysiga lilla skrittur. Jag satt bara och tänkte hur jag lättast skulle kunna råna en bank eller något! Fina lilla häst!
Jag har börjat ställa lite mer krav denna vecka och hon går som en klocka!
I början är det lite protest men när hon ger upp och inser att det inte är någon idé så är hon helt underbar att rida!
Jag skulle ju kunna hitta någon rik shejk också kanske?! Tåls att fundera på!

Efter ridpassen, hjälpte jag Maria med Chutney. Hon lär sig att sadeln inte kommer att döda henne :) igår var hon riktigt duktig!
Sen var det insläpp, vilket gick hur smärtfritt som helst igår! Märkligt hur det vissa dagar bara flyter på och går huur snabbt som helst medan andra dagar hur mycket man än försöker skynda sig så går det så långsamt?!
Fick hjälp med de sista 8 hästarna också av Maria vilket betydde 2 vändor istället för 4! Awesome :)

Som vanligt på onsdagar så spenderades min kväll hos Johanna med tacos och mys! I'm Loving it ❤
Lilla Tobias gjorde oss sällskap igår också, väldans trevlig må jag säga!
Vi beställde även ett träns och ett nytt fräsigt pannband till Snorp.

Idag är det torsdag och jag ska snart bege mig mot stallet, ska bara städa lite innan. Vi ska ju ha folk över på middag i morgon. Handla mat vore ju något också kanske?!

Hörs senare :)

Kommentera

Publiceras ej