Lite hoppträning inför tävling

1kommentarer

Hejsan hejsan folket.
 
Fick order av Gabban igår att jag skulle blogga om gårdagens hoppträning. Och när chefen säger "blogga", ja då bloggar man!
 
I alla fall så skulle vi hoppsa träna lite igår inför tävlingen på Täby nu på söndag. Det har ju varit lite dåligt med träning och sånt på senaste för min del då jag åkte på en ordentlig käftsmäll på jobbet för 2 helger sen med lite hjärnskakning och allmänt skitont i allt ovanför axlarna som påföljd. Men nu mår jag tipp-topp igen!
 
Vi hade även sällskap av min kille Tobbe som vi har under träning att bli den bästa groomen/stalldrängen/hinderbäraren ever. Han är på god väg! Sen kom Danne och Lina också farande så vi hade ett litet hoppmys i manegen.
 
Vi hoppade en serie på långsidan med 3-studs, ett galoppsprång - räcke, 4 el 5 galoppsprång - oxer. Började med att rida på 5 galoppsprång till oxern när det var lågt, sen plockade jag bort ett språng när vi höjde. Scilla hoppade himla fint emellanåt, hon var ändå ganska trött efter Gabbans galoppträning dagen innan. Men tapper som hon är så gör hon ändå sitt bästa! Gabban höjde oxern en del för att hon skulle hon skulle hoppa upp sig och helt plötsligt seglade vi över 1,50! Här kommer en liten filmsnutt på det.
 
 
 
Sen hoppade vi några enkelhinder ur sväng. Två oxrar och ett räcke som vi hoppade på lite tight anridning, det är nämligen något som jag kan tycka är lite svårt på Snorpan. Speciellt i högervarv, därför hppade vi mest i just högervarv. Ni ser på filmen hur hindren stod. Vi började att hoppa lite lågt, sen höja upp dom till 1,20 - 1,25 så dom låg på den höjden jag ska rida på på söndag. Det gick efter ett tag väldigt bra när jag slutade dra i  innerhanden. 
 
Efter hoppningen var Scilla relativt skitblöt och skummig så det blev bad igen. Vilken lycka! Oh happy day! sa Scilla inte... 
 
Idag ska hon få ta det lite lugnt med Gabz, det var tydligen longering som stod på agendan. Imorgon ska jag rida ett litet myspass med fokus på lösgörande. Sen bär det då av till Täby för tävling på söndag! 1,10 och 1,20 ska övervinnas. Håll tummarna nu people!
 
Puss och kram!!!
 
/Täby-Roffe

1 kommentarer

Anonym

10 May 2013 11:32

Vilket jobb ni har gjort! Hon är förbaskat fin.
Hon ser väldigt välmående och musklad ut :)
Man skulle ju vilja ha henne själv....

Kommentera

Publiceras ej