Tävling på Täby Ryttarsällskap

2kommentarer

Tjena!
 
Här kommer nu tävlingsrapporten ni alla väntat på!
 
Vi brummade alltså iväg till Täby Ryttarcenter igår där Täby Ryttarsällskap hade anordnat lite trevliga tävlingar. (Krångligt det där med att hålla reda på ryttarcenter och ryttarsällskap) De hade haft lokala tävlingar på lördagen och nu på söndagen var det regionala. Klasserna jag skulle hoppa var 1.10 och 1.20.
 
Dagen började bra med att vi höll tidsschemat sjukt bra. Lastningen gick plätt-lätt. Jag körde ner till ridshuset och backade in släpet redan från början så det inte skulle bli några problem och det funkade fint. Tyvärr blen knopparna asfula så det är väl det enda som skuggade vår soliga morgon. Ny-ryckt man är inte attt föredra och sen ovanpå det så provade jag sån här "Braid-fix" eller vad det heter. Ska i alla fall göra det lättare att fläta med effekten blev typ tvärom. Manen blev bara mer slinkig och svårjobbad. Nä, värdelös grej det där. Får 1 toasters av 5 möjliga.
 
Iväg sen till Täby där det var utomhuspremiär för oss för i år. Stor och fin bana, lite tungt underlag bara. Men framhoppningen var inomhus idag på fibersand så det var ju bra. 
 
Första klassen kändes helt ok, inte skitbra men jag var ändå nöjd. Hade kunnat rida lite fortare i omhoppningen om jag hade velat men jag ville inte chansa på att fastna i handen och då riva. Tiden räckte ändå till en 3e plats! (Var alltså felfri i båda faserna) Det var runt 50 startande i klassen så det var ju bra!
 
Redan då kände jag att Snorp kommer nog vara rejält trött till nästa klass. Men med lite lunch och vila emellan skulle det nog lösa sig. Men nej, då skulle inte Scilla gå in i transporten. Efter typ en kvart gav vi upp och lät henne vara ute istället för att börja bråka.
 
Så i 1.20-klassen kan man säga att soppan tog slut. Hon var fin på framhoppningen men inne på banan tog det slut. Hon är ju tapper och hoppar ändå men galoppen var typ... 5-taktig. Eller nåt.. 3 ner blev det alltså 12 fel. Dock hoppade hon fint på de andra hindren, speciellt på trippeln som var näst sista hindret.
 
Nu har jag strukit mig från 1.10-klassen på Aspvik som är nästa tävling och startar istället bara 1.20. Då orkar hon nog bättre tänker vi istället för att gå 2 klasser på samma dag. Vi ska träna lite mer kondition också fram till dess.
 
Filmer och foton finns givetvis, men dom sitter Gabz och ruvar på. Så ni får hålla er tills hon lägger upp dom, mjeheheheee...
 
Tills dess, Må lyckans ansikte skina över Eder och Edra kära.
 
Er tillgivne
Täby-Roffe
 
 

2 kommentarer

Anonym

14 May 2013 12:05

"så det var ju bra" Sluta vara så himla blyg Johanna!!! DET VAR GRYMT ATT BLI 3a AV 50 STARTER!!!!

Monica&Åke

14 May 2013 13:39

Ni var jätte duktiga! Synd bara att man inte va med.

Kommentera

Publiceras ej