I väntan på Gabz...

1kommentarer

Jaha, här har det tydligen varit stillestånd ett bra tag nu. Gabz har för närvarande ingen tid eller ork att uppdatera bloggen och eftersom jag inte har varit då aktiv på tävlingsbanorna med Snorp på sistone så har inte Täby-Roffe haft nån större anledning att gästblogga heller. Denna termin har väl inte direkt varit den mest spännande, vi har lyckats komma ut på 2 tävlingar bara. Den första har jag ju redan skrivit om, det var på Aspvik i slutet på augusti. Sen var vi på Stäket för ett par veckor sen och den var inte så intressant att skriva om så jag skippade det. Jag kan dra ett kort summering av den för de som är nyfikna. 
 
Hoppade en 1.20, Snorp kändes ganska bra, underlaget gjorde tyvärr inte det. Eftersom min klass var den sista av 4 och jag startade som 3e sist så var det tok-halt. Fick krympa galoppen och lägga henne väldigt nära på ett par hinder för att inte halka och gå omkull (ja, faktiskt) så resultatet blev 3 ner - 12 fel. Plus tidsfel (!!!) så summa 14 fel. Då kanske ni förstår hur mycket jag fick bromsa när jag hade tidsfel. Man får liksom inte det på Scilla, hon vinner rätt mycket mark. Men nog om det, den tävlingen lägger vi i det runda arkivet.
 
Men för att då skriva om nåt så tänkte jag berätta lite om vad jag roade mig med i lördags! Då styrde jag kosan mot Hufvudsta för att ta ut Sasja aka Skruttinen på hennes första hopptävling på annan plats än Djurs! Det var även premiär för henne att hoppa på utebana! Det kunde ju gå hur som helst, hon kanske inte ens skulle gå över startlinjen. Men hon skötte sig galant med allt från lastning till framridning, framhoppning och senare även på banan. Betyg för Skruttinen: 5 av 5 toasters! Jättekul!
 
Snart blir vi farliga på tävlingsbanorna, he he. ;)
 
Här kommer filmen på vår felfria runda i 0.90 klassen. Enjoy!
 
´til we meet again... Kärlek och respekt!
 
/T-R
 
 
 

1 kommentarer

papicholio

11 Oct 2013 16:44

Grymt Katla !
Du har förvana att göra nollor i Huvudstad. Grattis !

Kommentera

Publiceras ej