Snorp på dressyrtävling!

0kommentarer

Tjohejsan på er. Idag är det Täby-Tinne som gästbloggar eftersom vi idag har varit iväg på dressyrtävling.
Det var en lokal LB:1 på Djursholm som stod på agendan. Första riktiga tävlingen sen... september? I alla fall, vi var taggade och Snorp var utstyrd till fin dressyrhäst, dock var knopparna INTE i vanligt fint skick då manen är avskavd på en del ställen. Tror att täcket är boven. Använde typ en halv flaska hårspray för att få allt att ligga ner men resultatet var inte riktigt som förväntat. Aja, det fick gå ändå.
 
Väl på plats skötte sig Snorp fint, kändes verkligen fin på framridningen. Inne på banan skötte hon sig också som hon skulle, det var lite mer... lamt än sist men helt ok. Hade inte några direkta missar och var överlag nöjd. Tyckte att det hade gått ganska bra men framför allt att Scilla hade varit duktig! Visste att domaren hade varit ganska hård hittils så jag hade inga större förhoppningar på något succéresultat. Men idag är faktiskt en dag som jag tänker gnälla lite på domaren. Vi fick 60% prick. Och när vi kollade protokollet kändes en del poäng och kommentarer lite som ett skämt. 
 
Ökade skritten fick vi en 4a på. En 4a! Tycker ni andra att det är rätt siffra?
 
Första galoppvolten fick vi 4,5 på. I min värld ska det typ innebära att hästen inte är på tygeln/går i fel galopp/bryter av/slår om/volten är lagd i fel storlek på fel ställe eller nåt liknande. 
 
Min sits fick jag 6a på. Kanske aningens snålt eller är jag ute och cyklar?
 
Korrektheten i uppvisningen fick vi 5,5 på. Jag håller inte med alls där, jag tycker att jag red noggrannt. Hörnpasseringar, fina bågar, allt gjordes på den plats där det skulle utföras. 
 
Som kommentarer fick jag bland annat "slarvigt ridna bågar"och "slarva inte med vägarna". Det var flera andra som inte höll med om poängen eller kommentarerna, vad tycker ni som kollar på filmen?
 
Anyhow, jag är ändå väldigt nöjd med Scilla idag, tycker hon var duktig! Och det är väl i slutändan det som räknas. Nästa dressyrtävling blir i maj på Solna då vi kör på en LB:3. Håller tummarna för att domaren gillar oss lite mer då. :)
 
Till dess, peace out!
 
/T-T
 
Titta vad fin hon är!
Åsså filmen då!
 
 

Kommentera

Publiceras ej